AG en Air maken komaf met uitstelgedrag

Crea / News

Op 25 maart is het Werelduitsteldag. Geen betere maand dus voor Air om de awareness campagne van SoSimply te lanceren, het online platform van AG dat mensen wil helpen kleine klusjes in huis op te lossen.

Want uitstellen zit nu eenmaal in onze aard. Pas als de kraan effectief begint te lekken of de onderhoudsdatum van de verwarmingsketel bijna verstreken is, schieten we wakker. Vanwaar deze neiging om dingen die eigenlijk vandaag zouden moeten gebeuren steeds tot morgen uit te stellen? Vaak heeft het te maken met onzekerheid en met de moeite die het kost om goede, snelle en efficiënte vaklui te vinden. Precies daarom biedt So Simply via Homeras (een filiaal van AG) een netwerk aan van meer dan 300 loodgieters, chauffagisten, elektriciens, schrijnwerkers en slotenmakers verspreid over heel België, en dat voor iedereen toegankelijk is (AG-klanten of niet) via het platform www.sosimply.be.

De nationale lanceringscampagne, ontwikkeld door Air, speelt volop in op dat typische, herkenbare uitstelgedrag. Kjell Audenaert, CEO van SoSimply, legt uit: “De digitalisering zorgt in de meeste sectoren voor een nieuwe wind, ook als het gaat om herstellingen in huis. SoSimply verbindt vraag en aanbod op een snelle, eenvoudige en vlotte manier. Air vatte het mooi samen in de baseline: SoSimply. So snel gedaan. So goed gedaan.”

Romain Félix, creative en creative director van Air, besluit: “Deze campagne zal het grote publiek gegarandeerd aanspreken. Want de behoefte is reëel en de insight ijzersterk: de eerste die nog nooit een kleine herstelling tot morgen – of tot volgend jaar – heeft uitgesteld, moet nog geboren worden.” De campagne is te zien op televisie, radio en sociale media.

Credits
Client: Homeras (AG)
Contacts: Nathalie Erdmanis, Kjell Audenaert, Christine Jean
Agency: AIR
CD: AIR Creative Council
Creation: AIR
Special thanks to: Pauline Héraly, Boris Delire, Renaud Goossens, Tom Ernst, Clara Climent, Yannick Verdonck, Jérôme Gijsen, Toon Jansegers
Movie production Agency: Landvogel
Director: Wilson
Sound Production Company: Raygun
Photography: Kurt Stallaert