Ah! Oh! Yeah! Weet u hoe Coca-Cola smaakt?

Crea / News

De smaak van Coca-Cola brengt fans wereldwijd al generaties lang in vervoering, ook al kan je die met geen woorden omschrijven. Onderzoek door YouGov wees namelijk uit dat bijna de helft van de Belgen (45%) de ervaring van het drinken van een Coca-Cola niet onder woorden kan brengen. Slechts een kwart van de bevolking (25%) slaagt erin de smaak en beleving te beschrijven. Daarom wil het frisdrankenmerk deze ervaring – of het nu om een Coca-Cola Original Taste, Coca-Cola zero sugar of een andere smaakvariant gaat – vieren door Coca-Cola-drinkers een oplossing te bieden om dit onbeschrijfelijke gevoel toch uit te drukken.

De nieuwe ‘Open That Coca-Cola’-campagne, die deze week gelanceerd wordt, brengt de eerste slok van een Coca-Cola tot leven, samen met de kreten die we uitslaan om de verfrissende smaak en de verkwikkende en plezierige ervaring van het drinken uit te drukken, zoals “Ahhh! Oooh! Yeah!” Tyler, The Creator brengt deze ervaring tot leven en creëerde een single voor de campagne. En om de unieke ervaring van die eerste slok nog meer tot leven te brengen, werd een aanstekelijk dansje ontwikkeld dat de fysieke kant van de Coca-Cola-ervaring toont: de ‘Coca-Cola Kick-Shuffle’.

De campagne zal te zien en te horen zijn via televisie, online video en radio-advertenties, alsook interactieve out of home-reclame, shopper activatie, PR en een digitale en social media-aanpak die fans uitnodigt om het dansje na te bootsen en hun eigen Coca-Cola-ervaring op hun sociale kanalen te delen. Ook in België schiet de campagne deze week uit de startblokken. Enkele bekende Belgische dansers zullen zich aan de aanstekelijke moves wagen op de social mediakanalen van Coca-Cola België.

De spot werd gecreëerd door Wieden+Kennedy London en geregisseerd door Los Perez van Caviar Films. De campagne trekt het idee achter de ‘Open’-campagne van het merk verder door. Daarmee wil Coca-Cola mensen inspireren en motiveren om open te staan voor nieuwe kansen en ervaringen en positief te blijven tijdens moeilijke tijden.