Air en Amnesty laten u beslissen over leven en dood

AmnestyTestPeineDeMortkeyvisual (1)

Crea / News

AmnestyTestPeineDeMortkeyvisualNaar aanleiding van de internationale dag tegen de doodstraf vroeg Amnesty aan Air om een pakkend thema terug in de spotlight te plaatsen: de doodstraf. Door de recente gebeurtenissen in België blijkt 7 op de 10 mensen het herinvoeren van de doodstraf voor terroristen terug te overwegen. Iets wat Amnesty niet kan laten gebeuren. Voor Amnesty is de doodstraf nooit een optie. Het is een schending van de mensenrechten, onomkeerbaar en niet meer van deze tijd. Om dit aan te kaarten en mensen even te laten stilstaan bij de gevolgen van de doodstraf terug in te voeren, creëerde Air ‘the death penalty test’. Een website waarop je verschillende personages tot de dood kan veroordelen met een simpele ‘ja’ of ‘nee’. Uiteindelijk beseft iedereen dat de doodstraf herinvoeren nooit een optie is. Doe zelf de test op testpeinedemort.be.

AmnestyTestPeineDeMortStartScreenSite

Credits

Client: Amnesty International

Communication Managers: Philippe Hensmans, Valérie Michaux, Zoé Spriet

Executive Creative Director: Eric Hollander

Creative Directors: Dieter De Ridder, Joeri Van Den Broeck

Creation: Sophie De Plecker, Joris Luyten

Copy FR: Jean-Luc Soille

Strategy: Joris Joosten

Head of Digital: Yann Balbaert

Digital Project Manager: Maxime Van Santen

Junior Data Analyst: Jean Lissac

Digital & Graphic designer: Maxime Douillet

Web developper: Géspot

Account team: Louis Gheysens, Georgia Vandenberghen, Pauline Héraly

Agency Producer: Bérengère Lurquin

Director: Jef Boes

Photography: Jef Boes

Production: Initials LA

Assistent: Jan Opdekamp - Lisa Goethals

Grading: Visual Creations - Maarten Van Vooren

Sound: KLANKWERK – Thomas Houthave