Air en Cardiologische Liga hebben iets belangrijks te zeggen

Crea / News

Ter gelegenheid van de Week van het Hart 2021 moedigt de Belgische Cardiologische Liga alle Belgen aan om de alarmsignalen van een beroerte te leren herkennen. Een CVA of cerebrovasculair accident is namelijk de op een na meest voorkomende doodsoorzaak in ons land en treft jaarlijks 19.000 mensen. Om het ergste te voorkomen, is het van cruciaal belang om de symptomen van een beroerte te herkennen en snel te reageren door 112 te bellen. In drie gloednieuwe videospots van Air komen verschillende symptomen en oplossingen aan bod.

Om het grote publiek voor te lichten, heeft Air ervoor gekozen een aantal analogieën te verwerken in de spots.  De nieuwe campagne draait om de dagelijkse beslommeringen van een hoofdpersonage dat een beetje te laks omspringt met zijn gezondheid: zonnebrand, blaren op zijn voeten, een kater, een burn-out ...   Zaken die iedereen kunnen overkomen, maar die te vermijden zijn door beter naar ons lichaam te luisteren. Dat praat namelijk elke dag tegen ons, maar we moeten wel goed de oren spitsen. Bij een beroerte stuurt het lichaam duidelijke signalen om je te laten weten dat er een probleem is. Niet merken dat de zon te hard schijnt, kan soms ernstige gevolgen hebben. Maar wanneer je niet naar je lichaam luistert in geval van een beroerte, zijn de gevolgen onomkeerbaar.

Credits:

Klant: Belgische Cardiologische Liga

Contactpersonen: Sandrine Daoud, Audrey Velghe, Katrien Verberckmoes

Agency: AIR BRUSSELS 

CD: Air Creative Council 

Creatie:  Romain Félix, John Benois, Arnaud Bailly, Karel De Mulder

Design: Aurélie Prestigiacomo

Strategie: Tom Ernst

Agency Producer: Bérengère Lurquin

Production Co.: Fledge

Creative Partner: Diederik Jeangout

Executive Producer: Roeland Jeangout

Line Producer: Francis Bosschem

Director: Sidney Van Wichelen

D.O.P.: Maxime Desmet

Editor: Ward Geerts

Grading: Xavier Dockx

Sound Studio: Chez Freddy

Offline Editor: Sidney Van Wichelen

Online Editor: Ward Geerts