Air en Mastercard kiezen de juiste kaart

Crea / News

Mastercard lanceerde onlangs een televisie- en digitale campagne om Belgische houders van Mastercard Gold-kaarten (en hogere kaarten, bijvoorbeeld Platinum, World en World Elite) bewust te maken van de voordelen en de bescherming die hun betaalmethode kan bieden. De toon van de campagne is voornamelijk humoristisch.  In een reeks van vier spots zien we consumenten die hun nieuwe aankopen (een paraplu, een robot grasmaaier) of de levering ervan overbeschermen. Het kiezen van de juiste kredietkaart kan dus het verschil maken in geval van problemen bij hun nieuwe aankoop!

“Wat veel Mastercard Gold-kaarthouders (en houders hogere kaarten) vaak niet weten, is dat de betaling met hun Mastercard Gold kaart hun aankopen tegen schade en diefstal tot minimaal 90 dagen na aankoop beschermt,” legt Jonathan Romain, marketing & communicatie directeur van Mastercard Belux, uit. “Bovendien is de levering ervan ook beschermd tegen schade, verkeerde levering of niet-levering. De ‘Gold’-aanduiding van sommige kredietkaarten kan laten vermoeden dat ze alleen voor de rijkeren bestemd zijn, maar de realiteit is heel anders. Gold-kaarten liggen binnen het bereik van heel wat Belgen omdat ze slechts een paar euro per maand kosten. Dankzij de bescherming die ze bieden, zijn ze bovendien bijzonder geschikt voor mensen die regelmatig online aankopen doen.”

De campagne werd op internationaal niveau ontwikkeld door McCann en aangepast voor de Belgische markt door Air. De spots worden sinds maandag 23 november uitgezonden op de Belgische televisiezenders. Een digitale multi-channelcampagne (websites, search, sociale media,...) startte op 26 oktober en zal tot eind januari lopen, waarmee de belangrijkste periode van de eindejaarsaankopen gedekt is.