Air gaat zero waste voor Jules
Jules, het mannenmodemerk van de Fashion 3 groep, dat ook merken als Brice, Bizzbee en Pimkie in de portefeuille heeft, bereidt zich voor op een nieuwe en heel belangrijke fase: zero waste worden. “Mode is een vervuilende industrie die meer aanbod produceert dan er vraag is. Daarom willen we een nieuw type merk creëren dat streeft naar zero waste,” bevestigt CEO Jean-Christophe Gardino.
Het Franse merk koos ervoor om deze herpositionering vorm te geven met een nieuw logo en de baseline “Men in progress”, beide gecreëerd door Air Brussels. Net als Jules heeft Air een uitgesproken opinie over nieuwe mannelijkheid. Het bureau wil mannen aanspreken die dag na dag een beter modebewustzijn nastreven: positief, uitbundig en respectvol ten opzichte van anderen en de planeet. Het merk Brice van Fashion 3 gaat op in het nieuwe, eigentijdse en meer coherente Jules.
Na twee jaar van samenwerking heeft Jules besloten om voortaan nog nauwer samen te werken met Air. Het bureau werd gevraagd een strategie te ontwikkelen alsook een nieuwe visuele huisstijl (Air werkte met Bold at Work voor het logo) en campagne die in 2020 wordt gelanceerd. Het kernidee ‘progress’ zal ook tot uiting komen in het winkelconcept, ontwikkeld door Malherbe, en het productaanbod.
Op 30 oktober wordt het nieuwe Jules logo voorgesteld in Bordeaux. Daarna volgt geleidelijk de introductie in 603 winkels, te beginnen volgend jaar in Frankrijk en vervolgens in 11 andere landen.