{update}Air markeert de missie van Le Soir

Le Soir kreeg een nieuwe voorpagina. En met een nieuwe imagocampagne, die voor deze nieuwe voorpagina in samenwerking met het bureau Air werd gecreëerd, bevestigt de krant opnieuw de toegevoegde waarde van zijn door professionele journalisten geproduceerde inhoud.
In het najaar zullen niet enkel de abonnees maar alle lezers van Le Soir geconfronteerd worden met deze "voorpagina" en dus met een unieke identiteit, met artikelen die een hoge toegevoegde waarde bieden, zowel via de app en op de website. Een betere weergave van de inhoud moet iedereen - die het nieuws heet van de naald nog steeds zal kunnen volgen met gratis toegang - ervan overtuigen zich aan te sluiten bij de gemeenschap van abonnees, terwijl adverteerders in staat zullen zijn een groot en kwalitatief publiek te bereiken
En er veranderde nog meer bij Le Soir: de laatste lockdown was ook een gelegenheid om een gloednieuw redactiekantoor te ontwerpen. De werkomgeving is volledig herzien en gemoderniseerd om zich aan te passen aan de organisatie van de teams.
In zijn nieuwe campagne voor Le Soir onderstreept Air de fundamentele rol die het dagblad en zijn journalisten vervullen in het bekomen van kwaliteitsinformatie. En meer bepaald de rol die ze spelen in het achterhalen van bronnen, het uitspitten van feiten, het ontmaskeren van fake news, het vinden van onderlinge verbanden, het begrijpelijk maken van de actualiteit en het onthullen van de waarheid.
De campagnelijn vat het mooi samen: wanneer informatie complex is, helpt Le Soir om deze te ontcijferen. Dit intensieve werk achter de schermen, of zeg maar gerust hindernissenparcours, wordt onder de aandacht gebracht in drie films, drie radiospots en drie printadvertenties. De blauwe draad wordt gevormd door de markeerstift van een journalist: die stipt in de overvloed van informatie alle elementen aan die leiden tot de waarheidsgetrouwe jounalistiek van Le Soir. Het concept wordt logisch afgerond met een blauwe fluostreep doorheen het bekende rechthoekige logo van Le Soir.
Credits
Client: Le Soir
Contacts: Vinciane Bernard, Thomas Barvais, Florian Dumont
Agency: AIR BRUSSELS
CD: AIR Creative Council
Creation: Romain Félix, John Benois, Karel De Mulder, Arnaud Bailly
Creation: Marie Paris, Laurie Lacourt, Inès Godyn,
Design: Laurent Lejeune, Boris Delire, Aurélie Prestigiacomo
Film Production Company: Pandemie
Director: Tobias Jansen
Sound Studio: Raygun
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]