Fanta heeft zijn halloweencampagne voor dit jaar aan Air toevertrouwd. Briefing? Halloween spreekt tot de verbeelding van ‘jongeren’, de Fanta-doelgroep. Hoe maak je Halloween voor Fanta wat Kerst is voor Coca-Cola?
Antwoord? Door Halloweencodes met de nodige humor te gebruiken, zodat jongeren moeten lachen en ze vervolgens van de cashback-actie gebruikmaken. Resultaat? “Een leuke campagne die even bruisend is als de bekende frisdrank die door The Coca-Cola Company wordt gemaakt en verdeeld.”
“Het is fijn jezelf af en toe iets leuks te gunnen. En als het werkt, is het plezier compleet,” zegt Karel De Mulder, CCD bij Air. Tom Ernst, account executive, besluit: “Inderda-ah ah ah ah -d (sfx: griezelige echo).”
Credits
Client: The Coca-Cola Company
Contacts: Thi Than Truc Vo, Jonas De Smedt
Agency: AIR
CD: AIR Creative Council
Creation: Karel De Mulder, Arnaud Bailly, John Benois, Romain Felix
Accounting: Tom Ernst, Alice Stadion
Special thanks to: Marc Richard Vander Heyden, Liesbet Ampoorter
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]