Air laat AddRetail de boodschappen doen

Communication / News

AddRetailAir maakt zich sterk het eerste 100% retailbureau te hebben opgericht: AddRetail, The Omnichannel Communication Agency.

De ondertitel zegt het dus al: AddRetail is een omnichannelbureau. Het onderscheidend karakter zit hem in het samengaan van strategische creativiteit (ondersteund door Air), het reactievermogen dat de retail vereist, kennis van de nieuwste aangepaste technologieën en een beheersing van de kosten. En daar is natuurlijk volk voor nodig. AddRetail verwelkomt Myriam Blanpain (voormalig managing director van Hello Agency) als CEO van de nieuwe structuur. Zij wordt in deze eerste fase alvast bijgestaan door account director Sofie Van Den Eede en creative director Anne Kawan.

AddRetail Team

Stéphane Buisseret, CEO Air: “ We hebben AddRetail enkele maanden geleden opgestart met klanten zoals Kömmerling en Watco. We zijn zeer tevreden dat Myriam zich bij ons vervoegd heeft en ons zal helpen groeien op korte termijn. Myriam, die een uitzonderlijke kennis heeft van de retailsector, is de geknipte persoon om deze uitdaging aan te gaan. AddRetail is ontstaan vanuit de vaststelling dat de bureaus vaak geen volledig antwoord bieden op de problematiek van de retailcommunicatie.  Aan de ene kant heb je een zware structuur nodig die in staat is om het ritme van het commercieel plan te volgen en de campagnes te vertalen naar de verschillende touchpoints. Aan de andere kant hebben de retailmerken ook behoefte aan een strategische en creatieve ondersteuning van hoog niveau. Een bureau dat volledig voldoet aan deze behoeften, bestaat volgens de retailers nog niet op de markt. De reden hiervoor ligt voor de hand:  de kostenstructuur is totaal verschillend. AddRetail staat garant, voor zowel sterke creatie als operationele opvolging."

Myriam Blanpain, CEO AddRetail: “ het project sprak me meteen aan. De markt heeft geen behoefte aan nog een klassiek bureau. Mijn ervaring zegt me dat AddRetail perfect past bij de verwachtingen van de retailers van vandaag en morgen. Een sterke strategische en creatieve aanpak (de reputatie van Air is hier reeds gekend) in combinatie met een productiecel die garant staat voor een perfecte beheersing van kosten en planning. Naast de standaarddiensten die men kan verwachten van een communicatiebureau zal AddRetail in de komende weken diverse specifieke digitale en/of technologische producten op de markt brengen. Dit om zo goed mogelijk aan de toekomstige B2B en B2C-behoeften van de retailers te kunnen beantwoorden. Mijn pragmatische aanpak en kennis van de retail in combinatie met de bekende krachten van Air, zullen ervoor zorgen dat het beste van beide werelden verenigd wordt.”