Sinds de helaas maar al te bekende 'Brussels lockdown' is het aantal buitenlandse toeristen dat het Brussels Hoofdstedelijk Gewest bezoekt, merkbaar gedaald. Deze daling brengt grote gevolgen met zich mee en treft vooral die actoren die actief zijn in de toeristische sector. Om de toeristen gerust te stellen en hen ervan te overtuigen dat Brussel nog steeds een aantrekkelijke bestemming is, lanceerde visit.brussels de campagne #CallBrussels. Daarmee wil visit.brussels - met de hulp van communicatiebureau Air - toeristen met interesse voor een bezoek aan Brussel overtuigen dat er geen enkele reden is om hun reisplannen te wijzigen.
Bij wie anders dan de inwoners van Brussel zelf kunnen toeristen die aarzelen om naar Brussel te komen het best terecht? De Brusselaars zelf zijn immers het best geplaatst om een antwoord te geven op alle vragen die deze twijfelende toeristen zich kunnen stellen.
Om deze gesprekken tussen de kerndoelgroep van Brusselse toeristen (zijnde bezoekers uit Frankrijk, Nederland, Duitsland, Groot-Brittannië, Italië en Spanje) en de inwoners van Brussel mogelijk te maken, heeft visit.brussels telefooncabines geplaatst op drie symbolische plaatsen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest: de Kunstberg, het Flageyplein en het Gemeenteplein in Molenbeek. Op die plekken in de stad kunnen de voorbijgangers rechtstreeks antwoorden op vragen van buitenlandse toeristen, die zelf kiezen welke telefooncabine ze willen bellen via de website www.call.brussels. Een webcam filmt ondertussen de omgeving . Deze gesprekken zullen eveneens live uitgezonden worden via de website www.call.brussels. Na de campagne zal een filmpje met enkele fragmenten uit de actie internationaal worden verspreid via sociale media en via de aankoop van advertentieruimte op websites in de kernlanden.
De campagne wordt uitgevoerd in samenwerking met Toerisme Vlaanderen en Wallonie-Bruxelles Tourisme, die de campagne via hun internationale netwerken zullen helpen verspreiden.