AKQA Brussels en de VSV met volle focus op de weg

Crea / News

Afleiding achter het stuur speelt een rol bij zeven op de tien ongevallen. Om dat tegen te gaan, lanceert de VSV in samenwerking met AKQA Brussels, een campagne gericht op het voorkomen van afleiding nog vóór de bestuurder vertrekt. Een boodschap waar bekende koppen Bockie De Repper en Wim Willaert persoonlijk achter staan en daarom zetten ze ook hun schouders onder deze campagne als de gezichten van Focus Op De Weg”.

Bockie De Repper en Wim Willaert geven alvast het juiste voorbeeld in de nieuwe baanaffiches langs de Vlaamse snelwegen en wijzen autobestuurders op het juiste gedrag.

Ook op relevante plaatsen zoals tankpistolen kan je Bockie en Wim tegenkomen. Daarbij werd er ingespeeld op het dagelijks leven van de bestuurder om zo contextueel via tankpistolen die laatste herinnering van veiligheid mee te geven.

De boodschap is duidelijk, tijdens een autorit moeten we maar op één ding focussen: de weg. Daarom is het belangrijk om alvast voor je vertrekt, de ‘1, 2, 3 FOCUS!’ uit te voeren. Een geheugensteuntje dat Bockie De Repper en Wim Willaert demonstreren om te tonen hoe zij zich klaarmaken voor een veilig vertrek.

Credits:

Client: ​
​Vlaamse Stichting Verkeerskunde

Client contact: ​
​Campaign: Ingrid Geeraerd
​PR: Werner De Dobbeleer

Creative Agency: AKQA Brussels
​Creative Director: Peter Ampe
​Creative team: Sarah De Blaiser, Lore Heyvaert
​Strategic team: Dominique Poncin, Britt Decraen
​Account team: Matthias Roose, Leen Van Lint
​DTP: Franco Scaramuzza

Head of Productions: Myriam Maes
​RTV Producer: Bram Busschots, Birgit D’Hont
​Editor: Gilles Desplanque

Photographer: Thomas Nolf
​Photo assistant: Maxime Taillez
​MUA: Emma Catry
​Production company: CRUSH
​Managing producer: Camille Cieters
​Senior producer: Amélie Van Campen