Al streamend leer je op Netflix met Orange Belgium en Ogilvy Social.Lab
Orange Belgium heeft samen met Netflix een nieuwe campagne gelanceerd die toont hoe streaming kan inspireren en aanzetten tot leren. Het initiatief, dat deel uitmaakt van een bredere campagne georkestreerd door Publicis, herdefinieert de manier waarop het publiek tegen streaming aankijkt en verandert het in een middel om te inspireren en te leren. De digitale component, bedacht door Ogilvy Social.Lab, voegt een creatieve en meeslepende toets toe om deze ervaring te verrijken.
De campagne bevat korte video's waarin kijkers worden aangemoedigd om inspiratie uit Netflix-series te halen. Zo probeert een wielerfan een uitdagende klim na Tour de France: Unchained en experimenteert een hobbykok met recepten na het kijken van Chef's Table. Deze humoristische video's verbinden de virtuele wereld van Netflix met het echte leven.
“Deze campagne is slechts de eerste stap in een algemene digitale strategie,” legt Stéphanie Etienne, digital content manager bij Orange Belgium, uit. “Het idee is om mensen via entertainment in contact te brengen met hun passies, maar ook om hen te laten zien dat met de juiste tools en inspiratie alles mogelijk is. We zijn trots om deze reis met Netflix te beginnen en kijken ernaar uit om de rest van dit avontuur in 2025 te onthullen.”
Anne-Sophie Foucher, group account director bij Ogilvy Social.Lab, voegt toe: “We wilden een ervaring creëren die leren en humor combineert, terwijl we trouw blijven aan de geest van de serie. Door te laten zien hoe Netflix-content kan inspireren tot concrete actie, betrekken we het publiek op een geheel nieuwe schaal.”
Deze eerste digitale golf maakt deel uit van een bredere sociale campagne die zal blijven onderzoeken hoe Netflix het dagelijks leven van Orange-gebruikers kan verrijken. Met de nieuwe campagne promoten Orange en Netflix niet alleen series: ze slaan een brug tussen entertainment en het echte leven en bewijzen dat onderwijs zowel leuk als toegankelijk kan zijn.
Dit bericht op Instagram bekijken
Credits:
OSL
Account: Anne-Sophie Foucher, Alexandra Nogueira Oubina, Niina Close, Christophe Crasselts, Barbara Hennin
Strategie: Emmanuel van den Brûle, Audrey Vlieghe
Creatie: Grégory Ginterdaele, Maxime Andrien, Adnan Chehima, Marine Quéré, Liesbet Van Noten
Productie: Unknown Creative, Brigitte Baudine, Xavier Vanderplancke
Media: Iman Muzira-Makenga
PR: Quentin Glodé
Client – Orange Belgium
Miguel Aguza, Stéphanie Etienne, Maité Delgado
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]