Albelli viert tiende verjaardag met MMBSY

Dit jaar viert fotoproducent Albelli haar 10de verjaardag. Een verjaardag die ze natuurlijk niet zomaar voorbij willen laten gaan. Voor de gelegenheid zetten ze een heuse verjaardagscampagne op, waarbij enkele van hun trouwe klanten in the picture werden gezet met een complete, professionele fotoshoot. Voor het creatieve concept van de campagne, alsook de productie en het persluik werkte albelli samen met PR & content marketing bureau MMBSY. De media werd verzorgd door Mediaplus.
Albelli.be zag het levenslicht in 2010, wanneer de Nederlandse fotoproducent merkte dat er ook vanuit België erg veel interesse was in de producten. Uit de cijfers van de afgelopen 10 jaar blijkt ook dat de Belg een grote liefhebber van fotoproducten is. Albelli leverde het afgelopen decennium 2.6 miljoen fotoproducten in België, in 1.4 miljoen bestellingen. De Belg apprecieert dus zeker de onevenaarbare, emotionele waarde van het printen van foto’s of verwerken van foto’s in een fotoboek. De groeicijfers in België blijven ook nog steeds double digit (10%+). Volgens Albelli is hun succes te wijten aan de combinatie van gebruiksvriendelijke programma’s, kwaliteitsvolle producten, eerlijke prijzen en een uitstekende klantenservice.
Voor het creatieve concept van haar 10-jarige verjaardagscampagne klopte Albelli aan bij PR & content marketing bureau MMBSY. Al snel was duidelijk dat de focus van deze campagne zou liggen op het in de picture zetten van de klanten. MMBSY bedacht om enkele trouwe klanten hun ‘oude’ fotoboek nieuw leven in te blazen door hen een professionele fotoshoot cadeau te doen. Delphine (23) uit Roeselare mocht haar stage in Tanzania herbeleven, Karen (34) uit Deurne ging voor een nieuw gezinsportret en Rien (62) en Stany (63) uit Herent legden de momenten met de kleinkinderen vast. De resultaten zijn te bekijken op de Albelli blog. Ook voor de complete foto- en videoproductie werkte Albelli samen met MMBSY, alsook wat betreft het persluik van de campagne.
Daarnaast zet Albelli ook een reclamecampagne online en op televisie op om aandacht te creëren. Om jonge, stedelijke gezinnen te bereiken op een impactvolle manier werd er door Mediaplus aanbevolen om een bumpercampagne op Vijf op te zetten. Deze campagne loopt gedurende drie weken, vanaf 7 juli.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]