Albert Heijn en Happiness zorgen voor brood voor iedereen

Crea / News

Meer dan tien procent van de Vlaamse kinderen komt regelmatig met een lege brooddoos naar school. En meer dan 200.000 kinderen hebben regelmatig honger. Da’s niet oké. Want je moet goed kunnen eten om goed te kunnen leren. Daarom organiseert Kinderarmoedestichting Pelicano elk jaar de ‘Dag van de Volle Brooddoos’. Retailer Albert Heijn ondersteunt dit initiatief op verschillende manieren. Aan het begin van het nieuwe schooljaar, van 2 tot en met 15 september, kunnen klanten bijvoorbeeld een broodbon kopen van € 0,99, om daarmee hun ‘sneetje bij te dragen’ aan een volle brooddoos voor een kind.

Maar Albert Heijn gaat nog een flinke stap verder: vanaf 2 september verkoopt de retailer het hele schooljaar lang kleine volkoren tijgerbroden voor 0,99 euro in plaats van 1,65 euro.

‘Een brood voor nog geen euro, da’s een brood voor iedereen.’ Dat is de insteek die Albert Heijns agency Happiness gebruikte om deze actie onder de aandacht te brengen. Met het team van ‘De Wereld in het Kleijn’, componist Jaan Hantson en zangeres Amélie werd vlijtig gewerkt aan het campagnelied ‘Brood voor iedereen’. Tekst en melodie werden geschreven, de muziek- en zangopnames gebeurden in een echte studio én er werd een heuse videoclip gemaakt. Zo wordt de problematiek én de actie van Albert Heijn dicht bij de mensen gebracht. Een heel schooljaar lang: brood voor iedereen.

Credits: 

Credits 'Brood voor iedereen'

Client: Albert Heijn 

  • Head of Marketing Albert Heijn: Els Lagrou 
  • Head of Reputation Albert Heijn: Ann Maes 
  • Brand Manager Albert Heijn: Witse Van Rillaer, Lauren Vanderstukken
  • Digital Content Manager: Sarah Steemans

Agency: Happiness 

  • CEO: Karen Corrigan
  • Managing Director: Hans Smets 
  • Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
  • Creative Director: Katrien Bottez
  • Strategic Director: Frans Cuypers 
  • Publishing Director: Wesley Roeland 
  • Account Management: Sien Vrebos, Raphaël Naudts 
  • Concept provider: Jozefien Van Den Broeck & Simon Van Rysseghem
  • Scriptwriter: Koen Van Impe, Sam Vervenne, Jozefien Van Den Broeck & Simon Van Ryssegh
  • Director: Koen Van Impe
  • Content provider: Jarne Eetesonne & Manuel De Vos, Wesley Roeland, Khuslen Tsogbadral
  • Head of Motion: Remke Faber
  • Editing: Simon Schuurman, Remke Faber
  • Motion designer: Simon Schuurman, Andrey Brunkowski
  • Head of Design: Dries Lauwers
  • Design: Dries Lauwers, Karel Chanterie
  • DTP: Loïc Lenoble
  • Copywriter: Dee Verwaetermeulen
  • Chief Technologist Officer: Thomas Colliers
  • Website development: BLISS Interactive
  • Production: BLISS Content - Arthur De Wachter, Bart Vande Maele ​
    ​Lead producer: Arthur De Wachter
  • Assistant Producer/Location manager: Francis Bosschem ​ 
  • Assistant Producer: Bart Vande Maele
  • Director/Scriptwriter: Koen Van Impe
  • DOP: Thomas Fadeux
  • 1st AC: Lars Baert
  • 2nd AC: Clément Protin
  • First AD: Miki Beddeleem
  • Color grading film: Xavier Dockx 
  • Gaffer: Dieter De Bock
  • Make-up & Styling: MUSA
  • MUA: Sarah De Schepper & Sarina Mannaert
  • Stylist: Nele Van den Broucke
  • Fotograaf: Steven Hendrix
  • Music Artist: Jaan Hantson
  • Sound Production: Raygun