Albert Heijn en Kunstmaan Accenture Interactive ontzorgen met RamAHdan aan huis
Albert Heijn en Kunstmaan | Accenture Interactive slaan de handen in elkaar voor de Ramadan. Zo zal de bezorgservice van Albert Heijn de hele maand april gratis aan huis leveren.
Wie in april dadels, kikkererwten, watermeloen, harissa of kip besteld, krijgt de levering aan huis er gratis bij. Retailer Albert Heijn wil – naast dat het alles voor een kleurrijk Pasen biedt – ook de moslimgemeenschap ontzorgen tijdens hun Ramadan, dat dit jaar praktisch tegelijkertijd valt.
“Ramadan is een uitdagende periode. Je hebt een hele dag nog niet gegeten en dan moet je de boodschappen nog doen. Dat moet anders en makkelijker, vonden wij,” zegt Klaartje Galle, ECD bij Kunstmaan | Accenture Interactive. “Met RamAHdan aan huis zorgen we voor een inclusieve oplossing nét op dat moment dat de bezorgservice van Albert Heijn extra welkom is. Want wie sleurt er nu graag aan een zware boodschappentas op een lege maag?”
“Albert Heijn is er altijd en overal voor íedereen. Ook al zijn we ondertussen steeds meer winkels en bezorggebieden aan het openen, het DNA van de gezellige buurtwinkel blijft in ons,” beaamt ook Juul Joosten, manager online customer activation bij Albert Heijn. “En zo’n buurtwinkel wil er zijn voor de hele buurt. Zowel ín de winkel, als door te leveren aan huis. En dat laatste kan tijdens Ramadan een fijne oplossing zijn.”
“Levens makkelijker maken en een oplossing bieden voor de dagelijkse uitdagingen van het leven is een missie die we bij Kunstmaan | Accenture Interactive en Albert Heijn delen. We zijn dan ook trots dat we met een relevant idee echt het verschil kunnen maken,” zegt Klaartje Galle.
RamAHdan aan huis startte op 2 april, gelijk met de aanvang van de Ramadan. Om de actie bekend te maken, verwerkte Antwerpse rapper Salah de boodschap in een aanstekelijke rap. Die wordt verspreid als radiospot en krijgt ook een videoclip op sociale media.
Credits
Client: Albert Heijn
Client contacts: Thijs Duyzings, Juul Joosten
Agency: Kunstmaan | Accenture Interactive
Creative Director: Klaartje Galle
Creation: Nina Welch, Lina Akbarzadeh, Olaf Meuleman
Account Directors: Sharon Lavaert, Virginie Hayet
Account Manager: Janne Aerts
Design: Philippe Pauwels, Sven Verfaille
Film production company: DWRS
Film producer: Sander Denayer
DOP: Wannes Riemis
Edit: David Struik
Sound production company: 2020 Studios
Sound producer: Salahdine Ibnou Kacemi
Location: Virginie Hayet, Studio Scott
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]