Albert Heijn en Kunstmaan Accenture Interactive ontzorgen met RamAHdan aan huis

Crea / News

Albert Heijn en Kunstmaan | Accenture Interactive slaan de handen in elkaar voor de Ramadan. Zo zal de bezorgservice van Albert Heijn de hele maand april gratis aan huis leveren.  

Wie in april dadels, kikkererwten, watermeloen, harissa of kip besteld, krijgt de levering aan huis er gratis bij. Retailer Albert Heijn wil – naast dat het alles voor een kleurrijk Pasen biedt – ook de moslimgemeenschap ontzorgen tijdens hun Ramadan, dat dit jaar praktisch tegelijkertijd valt.

“Ramadan is een uitdagende periode. Je hebt een hele dag nog niet gegeten en dan moet je de boodschappen nog doen. Dat moet anders en makkelijker, vonden wij,” zegt Klaartje Galle, ECD bij Kunstmaan | Accenture Interactive. “Met RamAHdan aan huis zorgen we voor een inclusieve oplossing nét op dat moment dat de bezorgservice van Albert Heijn extra welkom is. Want wie sleurt er nu graag aan een zware boodschappentas op een lege maag?”

“Albert Heijn is er altijd en overal voor íedereen. Ook al zijn we ondertussen steeds meer winkels en bezorggebieden aan het openen, het DNA van de gezellige buurtwinkel blijft in ons,” beaamt ook Juul Joosten, manager online customer activation bij Albert Heijn. “En zo’n buurtwinkel wil er zijn voor de hele buurt. Zowel ín de winkel, als door te leveren aan huis. En dat laatste kan tijdens Ramadan een fijne oplossing zijn.”

“Levens makkelijker maken en een oplossing bieden voor de dagelijkse uitdagingen van het leven is een missie die we bij Kunstmaan | Accenture Interactive en Albert Heijn delen. We zijn dan ook trots dat we met een relevant idee echt het verschil kunnen maken,” zegt Klaartje Galle.

RamAHdan aan huis startte op 2 april, gelijk met de aanvang van de Ramadan. Om de actie bekend te maken, verwerkte Antwerpse rapper Salah de boodschap in een aanstekelijke rap. Die wordt verspreid als radiospot en krijgt ook een videoclip op sociale media.

Credits

Client: Albert Heijn

Client contacts: Thijs Duyzings, Juul Joosten

Agency: Kunstmaan | Accenture Interactive

Creative Director: Klaartje Galle

Creation: Nina Welch, Lina Akbarzadeh, Olaf Meuleman

Account Directors: Sharon Lavaert, Virginie Hayet

Account Manager: Janne Aerts

Design: Philippe Pauwels, Sven Verfaille

Film production company: DWRS

Film producer: Sander Denayer

DOP: Wannes Riemis

Edit: David Struik

Sound production company: 2020 Studios

Sound producer: Salahdine Ibnou Kacemi

Location: Virginie Hayet, Studio Scott