Albert Heijn en Kunstmaan | Accenture Interactive zetten straffe promo in de etalage

Crea / News

Pamperdoekjes, chips, stofdoekjes… ér zijn zo van die zaken die iedereen altijd te kort heeft. Met die levenswijsheid in het achterhoofd presenteert Albert Heijn België een week lang de 1+5 combo promo’s. Dat is één product kopen en vijf matching producten gratis krijgen. Bijvoorbeeld: één pak pampers, vijf pakjes natte doekjes. Een onalledaagse oplossing voor een dagdagelijkse beslommering.

Een plus vijf gratis. Met die promostunt pakt Albert Heijn België deze week uit. Hét ideale moment voor families om voordelig hun voorraad aan te vullen. Bovendien zit er betekenis achter de combo promo’s. Zo gaan telkens twee onafscheidelijke artikels in de aanbieding: zoals gin en tonic, een friteuse en frituurvet, pizzadeeg en tomaten, avocado’s en wraps, waspoeder en geurparels...

“Het idee ontstond aan de keukentafel ten huize Kunstmaan,” zegt Els Merlier, director marketing & communications België. “Als kruidenier die de uitdagingen van het leven snapt, gaan we samen met Kunstmaan | Accenture Interactive intensief op zoek naar slimme oplossingen. Dat we dit straffe idee ook konden realiseren, met de volledige support van ons krachtige commerciële team, is echt fantastisch.”

Met deze stunt helpt Albert Heijn opnieuw alle Vlamingen in hun dagelijkse keuze voor beter, makkelijk en betaalbaar eten. “Een initiatief waar we als bureau, dat het leven van mensen makkelijker en beter wil maken, letterlijk van smullen,” zegt Valerie Vleminckx, head of communicate bij Kunstmaan | Accenture Interactive.

De campagne wordt aan de vrouw en man gebracht via televisiespots, radiospots en een social campagne. En het is niet al promo wat de klok slaat. Zo krijgen mensen via Instagram Stories ook inspiratie voorgeschoteld: in enkele swipes leer je welke lekkere kookcombo’s bijvoorbeeld vijf bananen en een pot choco kunnen opleveren.

Credits
Client: Albert Heijn
Client contacts: Els Merlier, Ann Maes, Eline Jacobs, Liselot Licken
Agency: Kunstmaan | Accenture Interactive
Creative Director: Bout Holtof
Strategic Director: Dominique Poncin
Digital Strategy: Pauline Eeckhout
Account Team: Lotte Smeets, Erine Brems, Sien Vrebos, Valerie Vleminckx
Creation: Luc Shih, Sven Van Hooydonck
Design: Steve Krol, Alicia Cristo
Sound Production Company: Raygun
TV Production: Kunstmaan | Accenture Interactive