Albert Heijn start social zender

Media / Native / News / Retail

albert heijn appietoday-1Albert Heijn is in Nederland gestart met een social zender ‘Appie Today’, een interactieve zender met programma’s gemaakt voor en door klanten en medewerkers. Met de zender wil Albert Heijn de jongere mediaconsument op een vernieuwende manier bereiken. Appie Today bestaat uit dagelijkse shows, reportages en series over eten, proeven, trends, actualiteiten, blunders en liefde binnen en buiten de supermarkt. Wouter Kolk, directeur van Albert Heijn: “Het medialandschap fragmenteert en mediaconsumenten zijn steeds selectiever in hun zoektocht naar een verhaal waarin zij zich thuisvoelen. Wij geloven dat wij als Albert Heijn dat bieden met Appie Today. We staan met onze 950 supermarkten en 100.000 mensen middenin de samenleving en ontmoeten dagelijks bijna een derde van Nederland. Met Appie Today willen wij mensen met elkaar verbinden op een vernieuwende manier binnen en buiten het supermarktlandschap.”
albert heijn appietoday-1

Appie Today is volledig online te zien en bestaat uit programma’s zoals: ‘Hoe zit dat met?’, ‘Bakkie Today’, ‘Intercom Stars’, ‘Blij met Sjoerd’, ‘Het Prikbord’ en ‘Food for Thought’. Monique Bergers, kersverse hoofdredacteur van Appie Today: "Het is te gek om als programmamaker naar Albert Heijn te kijken en programma’s te mogen ontwikkelen mét en over onze klanten en medewerkers. We laten de realiteit zien en stuiten daarbij op getalenteerde mensen met mooie verhalen: soms ontroerend, vaak grappig, maar altijd echt. Ik kan niet wachten om alle programma's te laten zien!".