"Alcohol zal meer en meer uit ons leven verdwijnen"

Communication / News / Retail

Straks geen reclame meer voor alcohol? Na tabak zit ook alcohol stilaan op een plek waar het zenuwachtig toeven is. Het is in ieder geval duidelijk dat alcoholvrije dranken - bier, wijn en nu ook zelfs gin - in de lift zitten. Of is dit een verhaal van bij ons? De globale alcoholconsumptie is de voorbije 30 jaar met 70% gestegen. Maar in West-Europa zien we een omgekeerde trend, en drinken we zelfs minder dan 30 jaar geleden. "En dat is hoe langer hoe meer een bewuste, individuele keuze," zegt expert healthmarketing Christophe Jauquet. "Een keuze om gezonder én gelukkiger te leven."

Christophe Jauquet inspireert als gezondheidsmarketingexpert consumentenmerken en zorginstellingen over heel Europa met keynote speeches, workshops en advies. Op die manier wil hij bijdragen aan de wens van mensen om gezonder en gelukkiger te worden. In het boek Healthusiasm, een uitgave van Lannoo Campus, beschrijft Jauquet niet alleen het enthousiasme om gezond en gelukkig te leven, maar legt hij ook uit wat mensen verwachten van producten, diensten en ervaringen die hen moeten helpen in hun zelfontplooiing. Bovendien toont hij met bekende voorbeelden aan hoe bedrijven hierop inspelen of hoe ze dat in de toekomst zullen gaan doen.