ALDI en Serviceplan ‘aan het werk’ voor de nieuwe emoji-campagne!

Crea / News

De emoji zijn terug bij ALDI! Nadat vorig jaar sport in de kijker stond, willen Serviceplan en ALDI jongeren dit jaar inspireren met hun droombaan. Werken bij de brandweer of als astronaut, tandarts, journalist, of detective... Jobs zijn het thema van deze editie, met ook nieuwe beroepen zoals vlogger en pro-gamer! In totaal zijn er 30 verschillende emoji om te verzamelen. Dat zijn er zes meer dan vorig jaar. Al deze beroepen worden op muziek gezet in een video met een meeslepende melodie, gemaakt door Studio Helsinki, met vrienden in een wereld vol mogelijkheden waar emoji de weg wijzen. ALDI en Serviceplan verwachten dat de danspasjes van de spot, bedacht door Indy Van Cauwenberg (Indysteps), de speelplaats veroveren bij het begin van het nieuwe schooljaar.

De opzet van de campagne blijft ongewijzigd: voor elke €15 die ALDI-klanten uitgeven, krijgen ze een gratis emoji. Voor €2,49 kunnen ze hun figuurtjes in het verzamelalbum plaatsen, dat ook 2 kleine bordspellen bevat. De campagne loopt in totaal 6 weken of zolang de voorraad strekt. Net als vorig jaar wordt de actie ondersteund door een 360°-communicatiecampagne voor televisie, POS, digital, SoMe, Digital OOH, OOH en meer. Die campagne is het resultaat van een samenwerking tussen ALDI, Serviceplan en Plan.Net, Colorbleed, Red Dust en Sonhouse met Boost, BOA Creative Studio en Wavemaker. De campagne beslaat de hele terug-naar-school-periode: van zaterdag 24 augustus tot zaterdag 5 oktober 2024.

Aan het begin van het nieuwe schooljaar zorgt de discounter ervoor dat september betaalbaar én leuk is voor jonge gezinnen. Tegelijkertijd beloont de campagne de loyaliteit van de klant.

Credits

Client: ALDI

Contacts: Marcom-team ALDI

Agency: Serviceplan

Account Director: Sharon Lavaert

Account Managers: Alice Simon, Josine Sanfilippo

Strategy: Amber Pelegrin, Steffen Vander Mynsbrugge

Executive Creative Director: Myles Lord

Creative Team: Marc Thomasset, Nathalie Strybos, Sander Van Den Broecke, Bruno Hansen, Tom De Vliegher, Kato Deca, Manuel Sarraf

Social Media team: Louisa-Marie Van den Heede, Ellen Potoms

Designer & DTP :  Sylvain Kasprzyk, Denis Roumegoux

Motion designer: Bert Landeloos

Digital Agency: Plan.Net 

Digital Project Management: Silke Craenen, Ann Goossens

HTML designer: Philippe Herman, Cedric Fripiat

RTV Producer: Annemie Decorte  

 

Production Company: Red Dust

Exc. Producer: Sander Claessens

Line Producer: Geert De Wachter

Director: Wilson Verstreken

Choreographer: Indy Van Cauwenberg

Casting Director: Sien Josephine, Maarten Lens

1st AD: Otke Verhelst

Dop: Toon Persyn

1st AC: Boris Godfroid

Gaffer Joost Hendrickx

Key Grip: Nils Desmet

Grip: Maximilien Van de Abbeele

Art Director: Beatriz Arteaga

Stylist: Inger Pedersen

Mu & Hair: Evara Collin

Offline editor: Frederik Vandewalle

Colorist: Florian Keirse

VFX Compositor: Frank Feijen

Music composer: Studio Helsinki, Tom Brillouet, Stef Caers, Patrick Giets

Singer: Sandrine Van Handenhove

Sound-design & Mix: Sonhouse

3D-animation production Compagny: Colorbleed

Creative Director: Tom Hankins

Technical director: Roy Nieterau

Executive producer: Bastiaan Mast

Producers: Julia Eikelenboom, Anouk Toubi

CG lead, Erwin Dumoulin

Modeling: Diede Bouman, Melroy Smid

Animation Supervisor: Ziggy Deutz

Animatoren: Jorn Boven, Rogier Sikkema, Ziggy Deutz

Rigging: Danilo Pinheiro, Saul Almeida

VFX: Sander Bultman

Lighting/Compositing: Alex van der Aa

 

Media Agency: Wavemaker – Shirley Duparc, Caroline De Bock, Veerle Van Roy, Maxime Seclin

Folder: BOA - Ulrich Tallieu