De emoji zijn terug bij ALDI! Nadat vorig jaar sport in de kijker stond, willen Serviceplan en ALDI jongeren dit jaar inspireren met hun droombaan. Werken bij de brandweer of als astronaut, tandarts, journalist, of detective... Jobs zijn het thema van deze editie, met ook nieuwe beroepen zoals vlogger en pro-gamer! In totaal zijn er 30 verschillende emoji om te verzamelen. Dat zijn er zes meer dan vorig jaar. Al deze beroepen worden op muziek gezet in een video met een meeslepende melodie, gemaakt door Studio Helsinki, met vrienden in een wereld vol mogelijkheden waar emoji de weg wijzen. ALDI en Serviceplan verwachten dat de danspasjes van de spot, bedacht door Indy Van Cauwenberg (Indysteps), de speelplaats veroveren bij het begin van het nieuwe schooljaar.
De opzet van de campagne blijft ongewijzigd: voor elke €15 die ALDI-klanten uitgeven, krijgen ze een gratis emoji. Voor €2,49 kunnen ze hun figuurtjes in het verzamelalbum plaatsen, dat ook 2 kleine bordspellen bevat. De campagne loopt in totaal 6 weken of zolang de voorraad strekt. Net als vorig jaar wordt de actie ondersteund door een 360°-communicatiecampagne voor televisie, POS, digital, SoMe, Digital OOH, OOH en meer. Die campagne is het resultaat van een samenwerking tussen ALDI, Serviceplan en Plan.Net, Colorbleed, Red Dust en Sonhouse met Boost, BOA Creative Studio en Wavemaker. De campagne beslaat de hele terug-naar-school-periode: van zaterdag 24 augustus tot zaterdag 5 oktober 2024.
Aan het begin van het nieuwe schooljaar zorgt de discounter ervoor dat september betaalbaar én leuk is voor jonge gezinnen. Tegelijkertijd beloont de campagne de loyaliteit van de klant.
Credits
Client: ALDI
Contacts: Marcom-team ALDI
Agency: Serviceplan
Account Director: Sharon Lavaert
Account Managers: Alice Simon, Josine Sanfilippo
Strategy: Amber Pelegrin, Steffen Vander Mynsbrugge
Executive Creative Director: Myles Lord
Creative Team: Marc Thomasset, Nathalie Strybos, Sander Van Den Broecke, Bruno Hansen, Tom De Vliegher, Kato Deca, Manuel Sarraf
Social Media team: Louisa-Marie Van den Heede, Ellen Potoms
Designer & DTP : Sylvain Kasprzyk, Denis Roumegoux
Motion designer: Bert Landeloos
Digital Agency: Plan.Net
Digital Project Management: Silke Craenen, Ann Goossens
HTML designer: Philippe Herman, Cedric Fripiat
RTV Producer: Annemie Decorte
Production Company: Red Dust
Exc. Producer: Sander Claessens
Line Producer: Geert De Wachter
Director: Wilson Verstreken
Choreographer: Indy Van Cauwenberg
Casting Director: Sien Josephine, Maarten Lens
1st AD: Otke Verhelst
Dop: Toon Persyn
1st AC: Boris Godfroid
Gaffer Joost Hendrickx
Key Grip: Nils Desmet
Grip: Maximilien Van de Abbeele
Art Director: Beatriz Arteaga
Stylist: Inger Pedersen
Mu & Hair: Evara Collin
Offline editor: Frederik Vandewalle
Colorist: Florian Keirse
VFX Compositor: Frank Feijen
Music composer: Studio Helsinki, Tom Brillouet, Stef Caers, Patrick Giets
Singer: Sandrine Van Handenhove
Sound-design & Mix: Sonhouse
3D-animation production Compagny: Colorbleed
Creative Director: Tom Hankins
Technical director: Roy Nieterau
Executive producer: Bastiaan Mast
Producers: Julia Eikelenboom, Anouk Toubi
CG lead, Erwin Dumoulin
Modeling: Diede Bouman, Melroy Smid
Animation Supervisor: Ziggy Deutz
Animatoren: Jorn Boven, Rogier Sikkema, Ziggy Deutz
Rigging: Danilo Pinheiro, Saul Almeida
VFX: Sander Bultman
Lighting/Compositing: Alex van der Aa
Media Agency: Wavemaker – Shirley Duparc, Caroline De Bock, Veerle Van Roy, Maxime Seclin
Folder: BOA - Ulrich Tallieu