RetailDetail Night: ALDI-folder valt driemaal in de prijzen

Op donderdag 23 november vond de 11e editie van de RetailDetail Night plaats, het traditionele eindejaarsfeest van alle retailactoren in de Benelux.
Net als in voorgaande jaren vond de RetailDetail Night plaats in een uitverkochte Handelsbeurs, een zeer symbolische locatie in het centrum van Antwerpen. Het evenement brengt tal van hooggeplaatste profielen uit alle sectoren van de retailindustrie samen en biedt een podium aan vooraanstaande sprekers. Resultaat: ongeveer 750 vertegenwoordigers uit de wereld van de retail waren aanwezig om deel te nemen aan dit zittend diner en de conferentie.
Naast de verschillende toespraken van sprekers (die in groten getale uit de FMCG-sector kwamen) konden de deelnemers ook evenementen bijwonen, zoals de verkiezing van de “Folder van het Jaar”. In totaal werden een dertigtal folders beoordeeld, waarvan 10 in detail werden gevolgd op criteria zoals merkondersteuning, creativiteit, oproep tot actie, vertrouwen en authenticiteit. De jury werd voorgezeten door Nathalie Dens (marketing professor aan de Universiteit van Antwerpen) en was samengesteld uit specialisten op het gebied van communicatie en marketing.
De reclamefolder van ALDI heeft zijn populariteit opnieuw bewezen. Zowel de papieren als de digitale ALDI- folder werden op donderdagavond 23 november door de consument bekroond tot ‘Folder van het jaar’. Daarnaast viel de digitale ALDI-folder extra in de prijzen bij een professionele vakjury.
Tijdens de verkiezing ’Folder van het jaar’, georganiseerd door BD myShopi, kiezen zowel de consumenten als de professionele vakjury hun favoriete reclamefolder. Naast de papieren versies komen ook de digitale reclamefolders aan bod.
Drie keer goud
ALDI won in totaal drie prijzen. De digitale ALDI-folder sleepte alle prijzen in de wacht voor de online reclamefolders. Zowel de consumenten als de vakjury bekroonden de digitale ALDI-folder over alle categorieën heen tot beste folder. De papieren ALDI-folder werd door de consument uitgeroepen tot ‘Folder van het jaar’ in de categorie ‘Supermarkten’. Dit voor de vierde keer in vijf jaar tijd. Voor de folder werkt ALDI samen met agency BOA.
“Ik ben enorm trots op deze drie prijzen,” zegt Isabel Henderick, managing director marketing & communication bij ALDI. “Dat zowel consumenten als professionals onze papieren en digitale folder bekronen is een fantastische erkenning. En tegelijkertijd een blijk van waardering voor ons voltallige team dat consumenten op wekelijkse basis informeert en inspireert.”
Gevestigde waarde
Uit een iVOX-enquête in opdracht van ALDI blijkt dat voor meer dan 7 op de 10 Belgen het doorbladeren van reclamefolders een vast ritueel is. Prijzen vergelijken, opsnorren van promoties en de boodschappen inplannen zijn hierbij de belangrijkste drijfveren.
De reclamefolder blijft een belangrijk instrument om de koopkracht te beschermen, ook online. “We hebben fors ingezet op de digitalisering van onze folder,” vervolgt Henderick. “Niet alleen inhoudelijk, maar ook op vlak van toegankelijkheid. Zo leiden QR-codes op productverpakkingen van populaire huismerkproducten rechtstreeks naar onze digitale folder. Zo willen we de populariteit van onze digitale folder verder vergroten als toekomstbestendig alternatief voor de papieren versie.”
Juryprijs voor DI
DI onderscheidde zich door de felbegeerde Juryprijs in de wacht te slepen. “Het winnen van de Juryprijs voor de Folder van het Jaar moedigt ons aan om onze inspanningen voort te zetten, zodat de evolutie van de folder (nu hybride ontworpen om elke consument via zijn voorkeurskanaal te bereiken) altijd synoniem staat voor een verbetering van de klantervaring,” klinkt het bij het teams van DI.
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]