ALDI pakt uit met nationale campagne

Communication / Crea / News

aldi 2017Afgelopen zomer liet Aldi een hele reeks onafhankelijke smaaktesten uitvoeren bij ruim 1.000 consumenten. Blinde smaaktesten werden uitgevoerd door ConsumerHouse, een onafhankelijk en gespecialiseerd onderzoeksbureau. Hieruit blijken Aldi-producten even goed te scoren als bekende A-merken. De onderzoeksresultaten zetten de slogan van Aldi, ‘Hoge Kwaliteit voor een Aldi-prijs’ kracht bij en vormen de start van de grootste reclamecampagne ooit van Aldi in ons land. Die werd bedacht door The Back Room, deel van McCann en vanuit Gent werkzaam voor slechts één klant: Aldi. De campagne werd ontwikkeld in opdracht van - en in nauwe samenwerking met - de marketingafdeling van Aldi. Blue 449 werd ingeschakeld als mediabureau, zo vernam PUB.

“Voor Aldi zijn deze resultaten geen verrassing,” reageert Isabel Henderick, marketing- en communicatiedirecteur van Aldi. “Voor elk van de meer dan 6.000 ALDI-medewerkers staat kwaliteit centraal. Aldi kijkt niet op een inspanning meer of minder als het op kwaliteit aankomt. Al jaren claimen we kwalitatieve producten aan te bieden tegen lage prijzen.”aldi 2017

Aldi grijpt de sterke onderzoeksresultaten aan om een groots opgezette, nationale reclamecampagne te starten. Het is de eerste maal sinds de oprichting van Aldi in ons land dat het zoiets doet. 12 producten, een evenwichtige selectie uit de consumententesten, worden vanaf 9 oktober in de kijker geplaatst. Via de interne kanalen van Aldi, zoals in de winkel, op de website en in de bekende Aldi-folder. Maar ook door middel van radio- en tv-spots, affichage in het straatbeeld en reclame in de krant. Ook de digitale kanalen worden niet vergeten. “Aldi wil zijn klanten duidelijk maken wat ze van de Aldi-producten mogen verwachten. Naast de gekende lage prijs is dat een heel hoge kwaliteit, vergelijkbaar met die van de bekende merken,” zegt Henderick. De reclamecampagne verandert overigens niets aan het concept van Aldi. Al jaren koppelt het bedrijf een belofte van ‘lage prijzen’ aan die van ‘hoge kwaliteit’. "De producten zijn en blijven de sterkte van Aldi," zo luidt het.