ALDI en Serviceplan trappen schooljaar af met 24 nieuwe emoji's

Van een glitterende discobol tot rock-‘n- rollkapsels. De emoji's strijken vanaf zaterdag 27 augustus opnieuw neer in alle 440 Belgische ALDI-winkels. Klanten kunnen dit jaar 24 gloednieuwe emoji's verzamelen, volledig in het teken van muziek. Per aankoopschijf van € 15 ontvangt de klant een gratis emoji (poppetje met zuignapje). De emoji's kunnen worden verzameld in een verzamelalbum dat klanten kunnen aankopen voor € 2,49.
Tijdens de vorige editie stonden de emoji's in het teken van verse voeding. Dit jaar steekt ALDI de welgekende poppetjes in een muzikaal jasje onder de naam emoji Beats. De komende zes weken kunnen klanten verrassende emoji's zoals Funky Fez, Fil Folk en Rocka Billy verzamelen en zelfs een glow-in-the-dark figuurtje en een glitter-versie. Isabel Henderick, Managing Director Marketing en Communicatie bij ALDI: “Muziek is de manier bij uitstek om emoties te uiten. Door verschillende muziekstijlen te vertegenwoordigen, spreken de emoji-figuurtjes ook dit keer een ruim publiek aan.” Het muziekthema wordt volledig doorgetrokken in het nieuwe emoji-album en de twee bijhorende gezelschapspelletjes: een muziekquiz en een dansspelletje.
Meer dan een verzamelactie
De voorbije twee edities van de emoji-verzamelactie waren telkens een enorm succes, vooral bij jonge gezinnen. De emoji-poppetjes zijn uitgegroeid tot meer dan louter een verzamelactie. “De figuurtjes maken ondertussen deel uit van het educatief speelgoed bij vele families en ook in scholen,” vervolgt Henderick.
Op sociale media doken tijdens de vorige edities tal van verzamelgroepen op. ALDI lanceert ook zelf een Facebook-groep waar klanten gemakkelijk emoji's kunnen ruilen.
Client: ALDI
Contacts: MARCOM Team ALDI
Agency: Serviceplan
Account Director: Kathleen Driscart
Account team: Alice Simon, Kim Anwar, Emerson De Oliveira , Raisa Vanvoorden,
Strategy: Dimitrios Lemonias, Jan Seneca
Worldwide ECD: Jason Romeyko
Creative Director: Tony NaudtsDucène
Creatives (Copy/AD): Bruno Hansen, Jolien Lamberigts, Manuel Sarraf, Dirk Raemaekers
DTP: Sylvain Kasprzyk, Denis Roumegoux
RTV Producer: Annemie Decorte
Production & 3D animation Company: Colorbleed
Sound Production & Music: Sonhouse
Digital Agency: Plan.net
Digital PM: Justien Thomas
Studio: Sylvain Kasprzyk & Bernard Durant
Digital Media Agency: Mediaplus
Webmasters: Sami El Nakadi, Philippe Herman, Benoît Duchesne, Bilal Bounour
Social Media Agency: Pivott – An Bontemps
Media Agency: Publicis – Maarten Keyen, Samy Belakbir
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]