ALDI en Serviceplan trappen schooljaar af met 24 nieuwe emoji's

Crea / Marketing / News

Van een glitterende discobol tot rock-‘n- rollkapsels. De emoji's strijken vanaf zaterdag 27 augustus opnieuw neer in alle 440 Belgische ALDI-winkels. Klanten kunnen dit jaar 24 gloednieuwe emoji's verzamelen, volledig in het teken van muziek. Per aankoopschijf van € 15 ontvangt de klant een gratis emoji (poppetje met zuignapje). De emoji's kunnen worden verzameld in een verzamelalbum dat klanten kunnen aankopen voor € 2,49.

Tijdens de vorige editie stonden de emoji's in het teken van verse voeding. Dit jaar steekt ALDI de welgekende poppetjes in een muzikaal jasje onder de naam emoji Beats. De komende zes weken kunnen klanten verrassende emoji's zoals Funky Fez, Fil Folk en Rocka Billy verzamelen en zelfs een glow-in-the-dark figuurtje en een glitter-versie. Isabel Henderick, Managing Director Marketing en Communicatie bij ALDI: “Muziek is de manier bij uitstek om emoties te uiten. Door verschillende muziekstijlen te vertegenwoordigen, spreken de emoji-figuurtjes ook dit keer een ruim publiek aan.” Het muziekthema wordt volledig doorgetrokken in het nieuwe emoji-album en de twee bijhorende gezelschapspelletjes: een muziekquiz en een dansspelletje.

Meer dan een verzamelactie

De voorbije twee edities van de emoji-verzamelactie waren telkens een enorm succes, vooral bij jonge gezinnen. De emoji-poppetjes zijn uitgegroeid tot meer dan louter een verzamelactie. “De figuurtjes maken ondertussen deel uit van het educatief speelgoed bij vele families en ook in scholen,” vervolgt Henderick.

Op sociale media doken tijdens de vorige edities tal van verzamelgroepen op. ALDI lanceert ook zelf een Facebook-groep waar klanten gemakkelijk emoji's kunnen ruilen.

Credits
 

Client: ALDI  

Contacts: MARCOM Team ALDI 

Agency: Serviceplan  

Account Director: Kathleen Driscart  

Account team: Alice Simon, Kim Anwar, Emerson De Oliveira , Raisa Vanvoorden,

Strategy: Dimitrios Lemonias, Jan Seneca

Worldwide ECD: Jason Romeyko  

Creative Director: Tony NaudtsDucène  

Creatives (Copy/AD): Bruno Hansen, Jolien Lamberigts, Manuel Sarraf, Dirk Raemaekers 

DTP: Sylvain Kasprzyk, Denis Roumegoux 

RTV Producer: Annemie Decorte 

Production & 3D animation Company: Colorbleed   

Sound Production & Music: Sonhouse  

Digital Agency: Plan.net  

Digital PM: Justien Thomas

Studio: Sylvain Kasprzyk & Bernard Durant

Digital Media Agency: Mediaplus  

Webmasters: Sami El Nakadi, Philippe Herman, Benoît Duchesne, Bilal Bounour

Social Media Agency: Pivott – An Bontemps   

Media Agency: Publicis – Maarten Keyen,  Samy Belakbir