Alex Thoré en Kjell Colsoul lanceren CO2-neutraal Buda Agency

Communication / News

Buda, zo heet het (eerste?) activation & content agency dat CO2-neutraal wil zijn. Buda wordt geleid door 'managing positivisten Kjell Colsoul en Alex Thoré en er staat meteen al een 17-koppig team klaar. Buda wil met name gedenkwaardige offline ervaringen koppelen aan online content. Colsoul werkte eerder bij onder meer Bananas, Bacardi en Square Melon, Thoré heeft een verleden bij onder meer Proximus  en Coca-Cola.

Waarom Buda Agency? "Voor de meest impactvolle met de meest relevante consumentenconnectie," zeggen de initiatiefnemers: "Meer dan ooit wordt de consument bourgondisch overladen met boodschappen waarbij hij smult van het ene scherm naar het andere. Afleiding is een soort mentale obesitas geworden. De aandacht van de consument vinden is fundamenteel in het bouwen van merken.  Met BUDA.agency combineren we de meest impactvolle connectie met de meest relevante connectie: Brand Experience en Unieke Content. Effectief, zelfs in een digitale wereld gaat de consument op zoek naar echte ervaringen die het meest bijblijven. Daarnaast gaat hij op zoek naar content in lijn met zijn passiepunten… content die hem inspireert, amuseert of helpt."

Met gezamelijk meer dan 40 jaar ervaring in marketing, merkactivatie en content, willen Alex Thoré en Kjell Colsoul samen met een positief team van activatie-, account-, content- en people-managers merken helpen in hun zoektocht naar merkgeluk. Daarenboven activeert BUDA.agency naar eigen zeggen als allereerste bureau de merken CO2 neutraal… met het oog op duurzaam merkgeluk.

Concreet

Het BUDA team helpt marketeers en hun merken met 4 specifieke activiteiten die in functie van de noden modulair kunnen geactiveerd worden in combitie met alle bestaande merkcommunicaties. Om te beginnen: Brand experience. Voorts: unique content: de consument geeft zijn aandacht aan content dat hem inspireert, amuseert of helpt.  Het komt er op neer om die unieke content, die de noden van de consument op een merkrelevante manier invult, is te definiëren en creëren. Met content ervaring en talent in huis helpt BUDA met content strategie en creatie in de vorm van video’s, foto’s, blogs, podcasts, cases, reviews,…  In combinatie met brand experiences zorgt Unique content voor memorabele en relevante merkconnecties.  Merken kunnen hiermee hun communicatieplannen extra voeden. Nog; een stokpaardje van Alex Thoré, data: "Om verder te communiceren met een consument na een brand experience, heb je natuurlijk zijn gegevens en toestemming nodig. Hier helpt BUDA met tools tijdens activaties om zowel contact gegevens als consumenteninzichten te verzamelen. Ook dit helpt om Brand experience beter te integreren in een totale communicatiemix." En amplification: "Merkervaringen versterken op een juiste manier is ook essentieel voor de merkopbouw.  BUDA activeert merken via honderden promogirls en -boys. Ook zij hebben passiepunten die passen bij merken. Ook zij hebben een digitaal netwerk waarbinnen ze als merkambassadeur kunnen fungeren in combinatie met een totaal influencerplan. BUDA helpt via in huis tools met influencer- en ambassadormarketing op basis van memorabele merkervaringen en relevante content."

Tot slot: maatschappelijk verantwoord merken bouwen is de rol van ons allemaal, zegt Alex Thoré, "en daar wil BUDA ook zeker in helpen. Daarom hebben we de nodige inspanningen geleverd om het eerste CO2 neutrale bureau te zijn om tevens ook de merken CO2 neutraal te activeren. Dit is gebouwd om een som van initiatieven zoals zonnepanelen, elektrische wagens met bijhorende laadpalen in samenwerking met Stroohm en CO2 balanserende acties in samenwerking met CO2 logic. Zo kunnen de geactiveerde merken ook zeggen dat ze CO2 neutraal activeren. Samen kunnen we positief gaan voor duurzaam merkgeluk."