Alexander De Croo opent The Rentree

Agenda / Marketing / News / People

alexander de crooVoor de 4de editie van hun jaarlijkse event The Rentree heeft BAM Alexander De Croo kunnen strikken als keynote opener. Daarnaast staan er 18 Belgian Digital Champions op het programma. De Belgian Association of Marketing wil zo Belgische ondernemingen op de voorgrond brengen die technologieën ontwikkelen voor de media- en marketingsector, of het nu startups, scaleups of al gevestigde waarden zijn qua bedrijven. De namiddag wordt dus geopend door vice-eerste minister Alexander De Croo, die vol lof is over onze beloftevolle Belgische digitale wereld. Als het over innovatie gaat, dan denken velen nog steeds aan Silicon Valley. Maar in België hebben we ook heel veel talent binnen marketingtechnologie en er zijn heel wat Belgische innovators die met nieuwe inzichten marketing naar het volgende niveau kunnen brengen.
Daarna worden de Belgian Digital Champions per track ingeleid door Bert Van Wassenhove (The CoFoundry) en Jean-Pol Boone (Inoopa), voorzitters van de BAM Start & Scale Hub en door Lara Chammah (Roularta). Het zal meer bepaald gaan over Artificiële Intelligentie, Chat-Voicebot, Data management, Machine learning, Predictive analysis, Advertising platforms, Dashboarding, etc. Elke spreker zal hun zelf ontworpen technologie voorstellen samen met een klant, en zal daarnaast ook hun ambities op nationaal en internationaal vlak duiden. "We merken dat marketing technologie alsmaar meer terrein wint.  Er komen elk jaar nieuwe spelers bij die met interessante innovaties komen. Het is een nieuwe martech community die zo gecreëerd wordt en alsmaar belangrijker wordt."zegt Patrick Steinfort, general manager van BAM. “Het is een leuke update van Belgische nieuwigheden voor alle marketing- en mediaprofessionals op het gebied van Mark-Ad Tech.”
Track 1 met inleiding door Bert Van Wassenhove:

  • io: Unlocking the potential of gaming influencers
  • Roularta: News Butler & News Tapas
  • Musimap: Brand service based on music intelligence
  • Stampix: Maximise the use of data to increase brand loyalty
  • Luckycycle: Gamification techniques to boost online performance
  • Python Predictions: Customer segmentation and prediction

Track 2 met inleiding door Jean-Pol Boone:

  • Kantify: Using AI to transform your data into value and customer experience
  • Verbolia: Using AI to increase online traffic
  • io: Take client-facing reporting to the next level
  • Faqbot: Chatbot automation based on FAQ
  • Hashting: Can mobile couponing break through the promotional paradox
  • Tappable: Bringing stories to the web

Track 3 met inleiding door Lara Chammah:

  • Actito: Orchestrating your marketing stack
  • Mobilosoft: From web to store
  • Husky Marketing Planner: 7 ways to optimize IT trough digital tools
  • Root: Automated digital advertising reach technology
  • MAD Kings: Increase marketing and conversion rates
  • Stellar: Predicting and measuring influencers collaboration success

Het event wordt ’s avonds afgesloten met een BAM Partyom de 2deverjaardag van BAM te vieren met alle aanwezigen en de BAM-leden.
Praktische informatie

  • Datum: Donderdag 19 september van 13u30 tot 18u
  • Locatie: The Villa - Kerkweg 27, 1702 Dilbeek
  • Tarief: BAM-leden: €129 excl. BTW - niet-leden: €199 excl. BTW

Alle info over het event en het programma op https://therentree.be/
Terzijde: op 16 oktober vindt de uitreiking van de IAB Mixx Awards plaats, een bekroning voor de beste digitale campagnes. Hier werd dit jaar voor het eerst een nieuwe categorie Mark-Ad Tech aangemaakt omdat deze technologieën alsmaar meer aan belang winnen. In deze categorie worden awards uitgereikt voor de tool zelf (DMP, CRM, DSP, etc.) maar ook het gebruik ervan. Je kan nog tot 22 september een case indienen om een IAB Mixx Award te winnen. Klik hier voor alle info over het indienen van een case voor de IAB Mixx Awards.