Elke moeder, ouder en familie moet kunnen beslissen wààr en hoe ze hun baby voeden, zonder oordeel of beperking van anderen. Dat is het uitgangspunt van Elvie, een Brits merk dat intelligente technologie voor vrouwen ontwikkelt. De campagne “All boobs welcome here” wil vrouwen in staat stellen zich veilig en comfortabel te voelen als ze borstvoeding geven of kolven in het openbaar. De campagne veroverde niet alleen België, maar wordt ookinternationaal gesmaakt.
En plein publique
In 2021 ontwikkelde Elvie samen met het communicatiebureau Walkie Talkie een speciaal ontworpen borstvoedingsbank die het borstvoeden en afkolven in het openbaar aanmoedigt. Het agency heeft met trots een silver BORA in de vitrine staan na de succesvolle lancering in België. Ook wist het een Clio Health award nominatie binnen te rijven. Kortrijk beet de spits af als eerste stad ooit met een borstvoedingsbank. Ook Brussel werd verleid, de borstvoedingsbank kreeg een plek in het Administratief Centrum in Brussel, op de plek waar jonge ouders hun kersverse spruit in het bevolkingsregister kunnen inschrijven.
In parallel werd ook de Belgische horeca succesvol aangemoedigd om “all boobs” te verwelkomen. De online kaart Breast Places is er voor alle jonge ouders die op stap zijn en even snel online willen zoeken waar ze terecht kunnen om hun kind te voeden. Breast Places vind je onder meer in Brussel, Gent, Brugge, Kortrijk, Knokke-Heist, Roeselare, Antwerpen, Hasselt, Oostende, Doornik, La Louvière en Namen. Ook onze noorderburen wisten de campagne te smaken. Nederlandse horecazaken uit Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Amsterdam en Haarlem vervolledigen trots de Breast Places kaart.
Buitenlandse allures
Vorige maand rolde Elvie het bekroonde campagneconcept uit in Frankrijk. De borstvoedingsbank reisde naar Parijs, waar moeders op vier iconische plekken (Champs de Mars, Jardin de Tuileries, Hôtel de Ville en Rue du Trésor) hun kind konden voeden. En ook daar maakte de bank een punt: vrouwen moeten hun kind borstvoeding kunnen geven waar ze maar willen. En zéker in de stad van de liefde.
Media zoals Le Parisien, TF1, RTL, CNEWS, Voltage Radio en Huffpost smulden van de lancering en bekrachtigden het statement dat élke bank een borstvoedingsbank zou moeten zijn.
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]