All Colors of Communication gaat voorbij 40

News / People

Communicatiebureau All Colors of Communication heeft de grens van 40 medewerkers bereikt. Zo goed als alle interne afdelingen kenden een sterke groei wat resulteerde in 10 nieuwe gezichten sinds de start van dit jaar. “We hebben als communicatiebureau van bij de start gefocust op een aantal sectoren (vandaag zijn dat technologie, mobiliteit en HR) en dit aangevuld met alle communicatie-expertises onder 1 dak: van PR over (digitale) marketing, design en content. Die kruisbestuiving tussen de verschillende teams – gekoppeld aan trainingsprogramma’s en onze sectorkennis hebben ervoor gezorgd dat we ook tijdens het afgelopen jaar onze klanten optimaal konden servicen,“ aldus Kristof De Roeck, managing director van All Colors of Communication.

Daarnaast kende digitale communicatie een explosieve groei met als resultaat dat het bestaande dienstenaanbod verder werd uitgebreid met onder andere inbound marketing (Hubspot) en e-commerce (Amazon). “Onze bestaande en nieuwe klanten communiceren sinds de pandemie op een andere manier, nadat alle evenementen en conferenties werden geannuleerd. Dit gaf ons bedrijf de kans om onze services verder te optimaliseren en zowel seniors als jonge talenten aan te nemen. Vandaag hebben wij iedereen in huis om onze klanten daarin op een persoonlijke manier te ondersteunen”, legt Kristof De Roeck uit.

Sectorkennis en ervaring

Sinds de overname van het bedrijf in 2018 door Elke De Ridder, Laurens De Lanoeye en Kristof De Roeck is het aantal werknemers verdubbeld. “We zijn erin geslaagd om met een mix van ervaringsdeskundigen, experts en jonge talenten het verschil te maken," zegt De Roeck. Frédéric Pellissier (52), Gaëlle Geudeker (38), Rhany Opalfvens (23) versterken sinds kort het PR-team. Frédéric werkte voorheen als Corporate Communication Manager bij Napoleon Sports & Casino, Gaëlle als Business Account Manager bij Walcom Business Solutions en Rhany als Junior PR Accountmanager bij WalkieTalkie. Om de expertise in de technologiesector te vergroten vervoegen Veerle De Wever (42) en Elke Gillis (27), beiden ex-Tech Data, het marketing-departement en met Maarten De Schrijver (40), die overkomt van B.U.T, wordt het branding team uitgebreid met een motion designer.

Young Potentials

De uitbreiding biedt de mogelijkheid om ook schoolverlaters en nieuwe talenten aan te werven. Lukas François (22) en Kiana De Ceukeleer (27) zetten hun eerste stappen in de digitale, strategische communicatie. Ook worden zij ondergedompeld in de e-commercewereld van Amazon waarop All Colors of Communication exponentieel inzet. Jolien De Ridder (24) krijgt als projectmanager de opportuniteit om zich te ontwikkelen bij het marketingteam en Tessa Torrekens (25) vervoegt als podcastmaker en storyteller het contentteam. “Deze groei betekent ook dat we voor het eerst drie verschillende generaties zien op onze werkvloer. Generatie X, Y en Z, elk met hun eigen manier van samenwerken en communiceren. Om deze nieuwe dynamiek in goede banen te leiden en onze aandacht voor een positieve werkomgeving, met oog voor individuele groei en geluk, te kunnen blijven doorzetten, hebben we met Lobke Deprins tenslotte ook op HR-vlak extra talent aangetrokken,” vertelt Elke De Ridder, director PR en owner van All Colors of Communication. O ja, Lobke (39) versterkt All Colors of Communication eind juni als HR & Finance administration officer.