All Colors of Communication geeft comm een nieuwe kleur

Communication / Marketing / News

OutOfTheCrowd-GroepPR- en marketingbureaus Whizpr België, Comsquad en Out of the Crowd gaan voortaan verder onder éénzelfde naam: All Colors of Communication. In juli werd de groep nog eigendom van The Communication Agency Group, waarmee de drie bureaus onder het bestuur kwamen te staan van Elke De Ridder, Kristof De Roeck en Laurens De Lanoeye. Met de naamswijziging maken ze duidelijk dat alle aspecten van bedrijfscommunicatie in-house aan bod komen en dat strategie en integratie centraal staan. PUB sprak met de top van het eengemaakte bedrijf.
« Het gaat hier over meer dan een naamswijziging, » zegt managing director Kristof De Roeck. « Deze rebranding weerspiegelt onze filosofie en visie op de toekomst van bedrijfscommunicatie. De overkoepelende eenheid All Colors of Communication staat borg voor onze strategische visie en de geïntegreerde aanpak die bij elke vorm van dienstverlening centraal staat. » Al vindt hij het woord rebranding nogal pompeus, « dan beweren we dat we al een sterke brand waren, wat niet het geval was: we communiceerden altijd in stijl van de klant, waardoor een duidelijke eigen identiteit ontbrak. »

communication agency group

Elke De Ridder, Kristof De Roeck en Laurens De Lanoeye


Ook Joost Ducatteeuw, senior designer bij All Colors of Communication, vindt het woord rebranding hier niet op zijn plaats staan: « Ik hoor het woord branding niet graag. Wat is branding? Hoe anderen ons als bedrijf en merk percipiëren, maar van een brand was nog geen sprake. Eigenlijk leefden we in contradictie met de boodschap die we uitdragen naar onze klanten. Dan zondig je tegen je basisprincipes. Het was dus hoog tijd om naar buiten te treden met iets concreet en tastbaar. » Daarvoor deed het bureau een beroep op branding agency Favorite. « We hadden nood aan concrete richtlijnen, » gaat Ducatteeuw verder. « Een rebranding is een visueel, maar ook vooral een mind-set aspect. Het is een opportuniteit om jezelf heruit te vinden. Wil je dat op een goede manier doen, moet je soms dingen schrappen die hun erfenis hebben. Dat kan gevoelig liggen, daarom was een derde partij erbij betrekken een goede zet. Al de rest, van logo design, website en content schrijven tot het creëren van een duidelijke stijlgids, gebeurde in-house. »
1 strategie, 5 zelfstandige divisies
Vijf afzonderlijke afdelingen geven voortaan concreet invulling aan deze visie : ‘All Colors of Marketing’, ‘All Colors of PR’, ‘All Colors of Branding’, ‘All Colors of Content’ en ‘All Colors of Digital’. Alle divisies zijn in de All Colors branding betrokken, een duidelijk geheel dat vanaf vandaag te zien is op de nieuwe website en de nieuwe social kanalen (Twitter, Facebook en LinkedIn) .
Logo_ACOC« Zo benadrukken we de integratie en homogeniteit van onze onderneming over alle afdelingen heen, » legt PR director Elke De Ridder uit. « Daarnaast maken deze eenheden elk hun naam waar: ze bieden alle aspecten van hun expertise aan. Je kan dus zeggen dat we met onze afdelingen alle tinten van alle kleuren aanbieden. »
Marketing director Laurens De Lanoeye verduidelijkt: « Of het nu een gericht PR-project betreft of een doorlopende opdracht voor geïntegreerde marketing, we vertrekken altijd vanuit één centrale vraag: wat wil onze klant bereiken? Wij kijken dan welke vorm van communicatie het meest geschikt is. Zo kan een project bij één afdeling starten en uiteindelijk door drie of meer divisies worden behandeld. Maar evengoed kan het gewoon een klein afgelijnd project blijven. Wat dan de doorslag zal geven? De bedrijfsobjectieven en verwachtingen van de klant en hoe communicatie hiertoe kan bijdragen. »
all colors of communicationDe Roeck benadrukt verder dat elke divisie weliswaar geheel geïntegreerd is, maar ook volledig zelfstandig kan handelen: « Zo bereiken we het beste van beide werelden: de snelheid van een kleine onafhankelijke cel gekoppeld aan het strategisch inzicht en de slagkracht van een grotere onderneming. Klanten kunnen dus perfect bij ons terecht voor één dienst, zonder dat ze verplicht moeten intekenen op ons hele aanbod. »
Gebeten door technologie, lifestyle en bouw
All Colors of Communication blijft ook na de rebranding gefascineerd door alles wat met technologie te maken heeft, met internationale namen en beursgenoteerde bedrijven in het klantenportfolio. Ook bouw en lifestyle behoren tot de focus. « Wie ons kent, weet dat we al jaren actief zijn in die sectoren, » verduidelijkt het team. « We willen ons nu vooral positioneren als de partij waarmee je moét aan tafel hebben gezeten. »
Noot van de redactie: Whizpr Nederland is geen betrokken partij, maar blijft zoals voorheen preferred partner van All Colors of Communication.