Alle cybermacht aan de kinderen?

AXA

Crea / News

AXAOm KMO’s bewust te maken van de risico’s van cybercriminaliteit, hebben enkele kinderen de websites van het bedrijf van hun ouders onder handen genomen. Want cybercriminaliteit is een hot topic. Bij KMO’s is het echter nog altijd een onderschat probleem. 43% van de cyberaanvallen in 2015 was gericht tegen KMO’s. Helaas denken veel (kleine) ondernemers dat het probleem zich enkel stelt bij de overheid of grote bedrijven. Ze zorgen er wel voor dat hun fysiek bedrijf goed wordt beveiligd, maar online beveiliging is praktisch onbestaand.

KMO’s worden steeds meer het doelwit van cyberaanvallen, juist omdat ze zich niet beschermen. Slechts een klein aantal KMO’s heeft een goeie verzekering tegen cybercriminaliteit, omdat ze denken dat het hen niet kan overkomen, of omdat ze de ernst van een mogelijke aanval niet kunnen inschatten. Terwijl ieder bedrijf met financiële gegevens en klantenbestanden een doelwit is.

Om ondernemers met de feiten te confronteren, huurde AXA twee online veiligheidsexperten in en organiseerde een zogezegde computeropleiding voor kinderen. De betrokken kinderen hadden elk minstens één ouder met een klein bedrijf. De kinderen leerden hoe ze de website van hun ouders konden manipuleren. De nietsvermoedende ouders werden daarop uitgenodigd voor een “toonmoment”, waarop de kinderen enthousiast demonstreerden wat ze hadden geleerd. Alles werd opgenomen en in een filmpje gegoten, dat wij u graag laten bekijken.

AXA verzekeringen biedt KMO’s een op maat gemaakte verzekering die u optimaal beschermt tegen cybercriminaliteit. O ja, de campagne werd gerealiseerd door reclamebureau Duval Guillaume.

https://www.youtube.com/watch?v=uBG430Ji9rw&feature=youtu.be