Allez Kevin... Castaar en Batibouw vragen advies aan een echte expert

Crea / News

Toen Batibouw onlangs een pitch hield was het geen groot, maar een klein bureau uit Gooik dat met de winst ging lopen. Castaar, opgericht door Christophe Dedoncker (ex-Duval Guillaume en Boondoggle), en zijn team van zo’n tiental mensen bedacht de nieuwste campagne #allezkevin #allezsarah.

Castaar is een all-in bureau dat zowel reclame als grafisch design, digitaal en print verzorgt. Dedoncker legt uit hoe het bureau de pitch voor Batibouw beleefde: “Batibouw lanceerde een pitch om zijn editie van dit jaar (die virtueel doorgaat) in de kijker te plaatsen. Eerlijk gezegd dachten we bij ons zelf: “heeft het wel zin?” We hebben veel werk en moeten we onze tijd/creativiteit in een pitch steken waar wij als kleine speler tegen de big boys staan? Na een korte team meeting besloten we om mee te doen, omdat we het gevoel dat hadden we een meerwaarde konden betekenen tegenover de big boys.”

Op de pitchdag stak Castaar gedurfd van wal. “De schildpad is dood. Batibouw is over heel België gekend, maar f*ck zo’n saaie reclame. Het draait altijd om een happy family die elkaar knuffelt en naar info zoekt, met de typische labrador erbij die niet weet wat of hoe.” Dedoncker en zijn team bedachten daarom de campagne #allezkevin #allezsarah: over de typische bouwfails die mannen en vrouwen maken. “Mensen denken vaak dat ze het gaan kunnen, maar eigenlijk doen ze het dan compleet fout. Daarom is het misschien interessant dat ze hun laten bijstaan door experten, en dit kan natuurlijk op Batibouw Virtual.”

De campagne loopt momenteel via televisie- en radiospots, print en digital.

Credits
Agency: Castaar
Foto: Jente Boone
Tv-webspot: Eddy-Edit
Radio: Sonhouse