Alliantie uit Nederland wil gezondere reclame voor kinderhelden

Al jaren staan er foto’s van K3 op verpakkingen van voedingswaren zoals koekjes, chips, ijs en snoep. Te ongezond, zo vindt de Alliantie Stop Kindermarketing Ongezonde Voeding uit Nederland, en dus vragen zij om verandering. Volgens critici ontwikkelen kinderen door de reclames namelijk een voorkeur voor ongezond eten, wat tot overgewicht leidt en op termijn kan leiden tot allerhande problemen zoals hart- en vaatziekten, psychische problemen, gewrichtsproblemen en kanker. Bovendien vindt de Alliantie, die bestaat uit consumenten- en gezondheidsorganisaties, kinderartsen en wetenschappers, dat de regels voor reclames strenger moeten worden. Volgens het Nederlandse AD gaat Studio 100 nu kijken hoe het zijn beleid kan aanpassen. Of dat nu betekent dat alle verpakkingen met K3, Spongebob of Dora (want ook zij komen in het vizier) moeten verdwijnen, dat niet, maar er wordt alvast gewerkt aan een betere oplossing.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]