Al jaren staan er foto’s van K3 op verpakkingen van voedingswaren zoals koekjes, chips, ijs en snoep. Te ongezond, zo vindt de Alliantie Stop Kindermarketing Ongezonde Voeding uit Nederland, en dus vragen zij om verandering. Volgens critici ontwikkelen kinderen door de reclames namelijk een voorkeur voor ongezond eten, wat tot overgewicht leidt en op termijn kan leiden tot allerhande problemen zoals hart- en vaatziekten, psychische problemen, gewrichtsproblemen en kanker. Bovendien vindt de Alliantie, die bestaat uit consumenten- en gezondheidsorganisaties, kinderartsen en wetenschappers, dat de regels voor reclames strenger moeten worden. Volgens het Nederlandse AD gaat Studio 100 nu kijken hoe het zijn beleid kan aanpassen. Of dat nu betekent dat alle verpakkingen met K3, Spongebob of Dora (want ook zij komen in het vizier) moeten verdwijnen, dat niet, maar er wordt alvast gewerkt aan een betere oplossing.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]