Alpro, Kazidomi en Kris Michiels (Unilever) winnen Belgian Marketing Awards

Awards / News

Tijdens een ceremonie bij Deloitte zijn de winnaars van de tweede editie van de Belgian Marketing Awards bekendgemaakt. Alpro, Kazidomi en Kris Michiels (Unilever) werden verkozen tot respectievelijk Belgian Marketing Company of the Year, Young Belgian Marketing Company of the Year en Marketing Leader(ship) of the Year.

Nadat op 25 oktober de drie genomineerden in elke categorie hun case hadden voorgesteld aan de jury onder leiding van Marc Raisière, CEO van Belfius, zijn op 17 november de winnaars bekendgemaakt. Dit tijdens een event bij Deloitte.

In de categorie Belgian Marketing Company of the Year ging de oppergaai naar Alpro. De producent van plantaardige voedingsmiddelen haalde het van Lotus Bakeries en Telenet. “De keuze voor Alpro was een evidente keuze voor de jury,” aldus Marc Raisière. “Uit hun case bleek duidelijk dat ze heel goed nadenken over alle aspecten van het marketingvak. Ook hun sterke link met duurzaamheid past daar perfect in. Het feit dat Alpro altijd voorop is blijven lopen in dit snelgroeiend segment maakt hen tot de logische marktleider.”

Kazidomi werd dan weer bekroond als Young Belgian Marketing Company of the Year en gaat zo Happy Hours en Stellar vooraf. “Deze categorie maakte voor de jury het meeste indruk. Drie straffe startups, die duidelijk heel goed hadden nagedacht over hun strategie, hun positionering en over alle elementen van de marketingmix, met binnen communicatie veel aandacht voor social media. Kazidomi trok uiteindelijke het laken naar zich toe omwille van hun totale aanpak en je voelde dat ze al de nodige ervaring hebben. Deze case toont prachtig aan hoe je van een purpose-driven branding naar een solide klantenbasis kan groeien,” zegt Marc Raisière.

Kris Michiels, business/marketing director foods & refreshments en head digital transformation bij Unilever, is tot slot de Marketing Leader(ship) of the Year. Hij haalde het van Steven Van Belleghem (Nexxworks) en Frédéric Martins (ING). “Kris Michiels is het toonbeeld van iemand die leiderschap omzet in acties die zorgen voor straffe businessresultaten,” is de argumentatie van Marc Raisière. “En dat bovendien in een complexe internationale groep. Kris Michiels is een persoonlijkheid die de troeven van marketing binnen Unilever benadrukt, maar dat ook buiten zijn bedrijf doet. Een mooie ambassadeur van ons vak!”

Ter herinnering: De Belgian Marketing Awards zijn een initiatief van BAM, in samenwerking ACC, BABM, BMMA, CUBE en UMA. Ze werden vorig jaar voor het eerst georganiseerd.