BAM blaast eerste kaarsje uit

Marketing / News

bam 1 jaarExact een jaar geleden werd de Belgian Association of Marketing (BAM) boven de doopvont gehouden. In een jaar tijd wist ze tal van leden te bekoren, die proefden van de events en opleidingen, maar ook van de interactie in de intussen 16 Expert Hubs die de vereniging telt, nu ook FAM, waarover PUB eerder berichtte. De vereniging, die ontstond uit STIMA, bdma en IAB Belgium, is er in dat jaar naar eigen zeggen in geslaagd om een brede marketingvereniging uit de grond te stampen die de bestaande activiteiten succesvol verderzette en daarmee heel wat bedrijven en individuele leden wist te overtuigen.
Daarnaast heeft BAM in haar werking partnerships centraal staan. Of het nu met andere vakorganisaties, de overheid of specifieke vakdomeinen is. “We hebben in dat jaar al heel wat projecten opgestart met andere partijen,” zegt Koen Van Impe, BAM-voorzitter en CEO van &Koo. “Denk maar aan de samenwerking met de Raad voor de Reclame en anderen rond influencermarketing of onze rol in de raad van bestuur van Mediahub Brussel, waarbij we partner zijn van de Vlaamse overheid en de VUB.”
Belangenbehartiging en lobbying is een absolute meerwaarde van BAM. Koen Van Impe: “Voor onderwerpen als GDPR en e-privacy is BAM een belangrijke gesprekspartner van de overheid. En dat is maar een van de vele voorbeelden. Onze rol hebben we enerzijds te danken aan onze kennis van de materie, maar anderzijds ook aan onze legitimiteit. We verenigen nu eenmaal de volledige marketingsector.” Het eerste event dat vorig jaar volledig de BAM-stempel droeg, was The Rentree of Marketing. Dit vindt ook dit jaar plaats, meer bepaald op 20 september. Na de presentaties, die in het teken staan van ‘Belgian Digital Champions’, zijn alle deelnemers en BAM-leden dan ook welkom op een verjaardagsparty. “Ook in de bestaande evenementen innoveren we," besluit Koen Van Impe. “Zo wordt The Rentree steeds meer het evenement waarbij we stilstaan bij het digitale talent waarop we in België fier kunnen zijn. Geleidelijkaan willen we het event ook een internationale uitstraling geven. En ook op ons jaarlijkse marketingcongres in december zullen we opnieuw vernieuwend uit de hoek komen.”