Amazon test fysieke winkel zonder kassa en wachtrijen


© Reuters
De Amerikaanse onlinegigant Amazon gaat een fysiek supermarktconcept lanceren waarbij de klant niet langer langs de kassa moet. Het concept, dat de naam Amazon Go kreeg, werd mogelijk gemaakt door dezelfde technologie als die gebruikt wordt in zelfrijdende auto’s.
Hoe het precies in zijn werk gaat? De technologieën detecteren automatisch wanneer producten uit de winkelrekken genomen of er teruggezet worden en houden dit bij in een virtueel winkelmandje. Wanneer de boodschappen gedaan zijn, kan u de winkel gewoon verlaten. Kort daarop factureert het bedrijf de inkopen via uw Amazon account en sturen ze een ontvangstbewijs.
De winkel zal zo’n 170 vierkante meter groot zijn en zal gevestigd worden in Seattle, aan de noordwestkust van de Verenigde Staten. Klanten kunnen er terecht voor basisproducten zoals brood, kaas en melk en kant-en-klaar maaltijden. Momenteel wordt de winkel nog getest door het personeel, maar begin volgend jaar opent hij voor het grote publiek. Voor Amazon is het echter niet de eerste fysieke winkel, want vorig jaar werd al een eerste boekenwinkel in Seattle geopend.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]