
© Reuters
De Amerikaanse onlinegigant Amazon gaat een fysiek supermarktconcept lanceren waarbij de klant niet langer langs de kassa moet. Het concept, dat de naam Amazon Go kreeg, werd mogelijk gemaakt door dezelfde technologie als die gebruikt wordt in zelfrijdende auto’s.
Hoe het precies in zijn werk gaat? De technologieën detecteren automatisch wanneer producten uit de winkelrekken genomen of er teruggezet worden en houden dit bij in een virtueel winkelmandje. Wanneer de boodschappen gedaan zijn, kan u de winkel gewoon verlaten. Kort daarop factureert het bedrijf de inkopen via uw Amazon account en sturen ze een ontvangstbewijs.
De winkel zal zo’n 170 vierkante meter groot zijn en zal gevestigd worden in Seattle, aan de noordwestkust van de Verenigde Staten. Klanten kunnen er terecht voor basisproducten zoals brood, kaas en melk en kant-en-klaar maaltijden. Momenteel wordt de winkel nog getest door het personeel, maar begin volgend jaar opent hij voor het grote publiek. Voor Amazon is het echter niet de eerste fysieke winkel, want vorig jaar werd al een eerste boekenwinkel in Seattle geopend.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]