De Amerikaanse onlinegigant Amazon gaat een fysiek supermarktconcept lanceren waarbij de klant niet langer langs de kassa moet. Het concept, dat de naam Amazon Go kreeg, werd mogelijk gemaakt door dezelfde technologie als die gebruikt wordt in zelfrijdende auto’s.
Hoe het precies in zijn werk gaat? De technologieën detecteren automatisch wanneer producten uit de winkelrekken genomen of er teruggezet worden en houden dit bij in een virtueel winkelmandje. Wanneer de boodschappen gedaan zijn, kan u de winkel gewoon verlaten. Kort daarop factureert het bedrijf de inkopen via uw Amazon account en sturen ze een ontvangstbewijs.
De winkel zal zo’n 170 vierkante meter groot zijn en zal gevestigd worden in Seattle, aan de noordwestkust van de Verenigde Staten. Klanten kunnen er terecht voor basisproducten zoals brood, kaas en melk en kant-en-klaar maaltijden. Momenteel wordt de winkel nog getest door het personeel, maar begin volgend jaar opent hij voor het grote publiek. Voor Amazon is het echter niet de eerste fysieke winkel, want vorig jaar werd al een eerste boekenwinkel in Seattle geopend.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]