Amival kan rekenen op Antenno

Communication / Crea / News

AmivalMaatwerkbedrijf Amival groeide van een kleine beschutte werkplaats in het Turnhoutse Begijnhof uit tot een organisatie met 500 medewerkers. Die voeren arbeidsintensief werk uit voor bedrijven uit verschillende sectoren. Amival specialiseert zich in verschillende niches en is zo een waardevolle speler in de lokale economie. Om de groeistrategie verder te zetten en ook internationale ambities waar te maken, klopten ze bij Antenno aan voor begeleiding bij een nieuwe merkpositionering.
De uitdagingen bij Amival? De positionering (beschutte werkplaatsen leveren een waardevolle bijdrage aan de economie, maar hun imago is nog niet helemaal mee geëvolueerd) kantelen naar een toegevoegde waarde voor klanten, een gerichte communicatie naar een specifieke sector om de investering in een nieuw gebouw met gespecialiseerde healthcare-voorzieningen (hypermoderne technologie en cleanrooms) rendabel te maken en de internationale ambitie als betrouwbare partner in de healthcare-sector wegzetten.Logo AmivalHet uitrollen van de nieuwe huisstijl viel samen met de opening van een nieuwe productiehal. Om het verhaal van Amival de wereld in de sturen, verzorgde Antenno onder andere het ontwerp van een nieuw logo, het bouwen van een nieuwe website, het uitsturen van digitale nieuwsbrieven, het opstellen van postale mailing, het opzetten van een hands-on CRM en het redigeren en vormgeven van het duurzaamheidsverslag. Daarnaast trok Antenno links en rechts aan een paar mouwen om in de pers een platform te krijgen voor het nieuwe verhaal. Dat leverde onder andere deze reportage in Trends op.
Het resultaat? Een goestinggevende nieuwe wind, hoge verwachtingen voor het nieuwe gebouw en een deugddoende samenwerking. Als kers op de taart van alle inspanningen die Amival leverde, ontving het bedrijf van Etion een award voor duurzaam ondernemen.