In de categorie Media Saleshouse of the Year werd de jury geconfronteerd met een groot aantal kwalitatieve dossiers met bovendien een hoge graad aan diversiteit: zowel kleine gespecialiseerde actoren als grote multimedia regies konden op basis van hun dossier aanspraak maken op de award. De criteria voor het beoordelen van de regies in het AMMA- reglement zijn uiteraard identiek voor alle actoren. De selectie van de kandidaten in deze categorie was overigens het resultaat van een UMA-stemming op basis van deze criteria. De AMMA jury oordeelde uiteindelijk niet tot een rechtvaardige en coherente uitslag te kunnen komen binnen het voorgelegde kader en besloot tot een dubbele classificatie binnen deze categorie. Zo werden twee groepen onderscheiden met enerzijds de ‘big players’, toonaangevende regies binnen hun marktsegmenten, en anderzijds de regies die als ‘dedicated players’ kunnen omschreven worden.
De jury nomineerde aldus de drie beste dossiers in de twee groepen:
Binnen deze twee groepen zal telkens één Gold AMMA worden uitgereikt.
Binnen de categorie Media Advertiser of the Year werden door de jury, net zoals vorig jaar, 3 dames genomineerd. Het publiek uit alle segmenten van onze sector zal vanaf morgen kunnen stemmen op de kandidate van hun voorkeur. De stemmen van het publiek tellen voor 50% van de totale punten.
- Isabelle vanden Eede, Brand & Communication Director bij Orange
- Nathalie Rahbani, Director Brand, Media and Communication bij Telenet Group
- Bénédicte Lobelle, Chief Marketing Officer bij de Nationale Loterij
Stemmen kan via de website van CommPass.
Voor Media Agency of the Year komen in aanmerking voor de hoofdprijs:
- Wavemaker
- Maxus
- Havas Media
De winnaar van deze AMMA zal traditiegetrouw als laatste het podium bestijgen aan het einde van de award ceremonie van 16 mei.
In 7 categorieën, werden de genomineerden vooraf aangeduid door de expertgroepen van de AMMA jury.
Voor deze categorieën zijn de genomineerden al langer bekend. Alle genomineerden hebben hun dossier beknopt aan de jury en het publiek kunnen presenteren op de Special Research & Innovation Session van 19 maart of tijdens de UMADay ‘Best Media Campaigns’ van 2 april.
Voor de prijs van ‘Innovation & Development of the Year’, die een initiatief bekroont voor een opmerkelijke bijdrage aan de ontwikkeling van een medium of aan de kennis van de markt, ziet de lijst der genomineerden er als volgt uit:
In de categorie Media Research of the Year, werden 5 media-onderzoeken genomineerd:
Dit zijn de 5 namen op de shortlist van de felbevochten categorie ‘Best Media Strategy’ (19 dossiers):
De 5 genomineerde dossiers binnen de categorie ‘Best Creative Media Use’ zijn:
Binnen 5 genomineerden in de categorie ‘Best Use of Native & Content’:
En dit zijn de genomineerden in de categorie ‘Best Use of Interactive’:
De prijzen zullen worden uitgereikt tijdens de feestelijke AMMA ceremony op 16 mei in het Auditorium 2000 aan de Heizelpaleizen.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]