AMMA 2019: De nominaties in 6 categorieën

Awards / Media / News

ian-schneider-108618-unsplashDe editie 2019 van de AMMA (Annual Master in Media Awards) heeft een nieuw record gevestigd. Er werden niet minder dan 114 dossiers ingediend in de 10 AMMA-categorieën, die elk betrekking hebben op een specifiek domein van de media-expertise.

6 expertgroepen van de AMMA-jury 2019, samengesteld door voorzitster Marie-Noëlle De Greef, Head of Centre of Expertise Communications & Brand Experience bij ING België en Nederland, vergaderden gisteren in de imposante ING kantoren aan de Marnixlaan. De toewijzing van de AMMA verloopt immers in twee stappen. Zo worden de dossiers binnen de categorieën ‘Best Media Strategy’, ‘Best Creative Media Use’, ‘Innovation & Development of the Year’, ‘Best Use of Data & Performance Marketing’, ‘Best Use of Native & Content’ en ‘Best Use of Interactive’ onder de loep genomen tijdens zes verschillende sessie van een groep experten die 5 dossiers per categorie selecteren en doorsturen na de finale Jury. De debatten werden van de 6 expertgroepen werden in goede banen geleid door juryvoorzitster Marie-Noëlle De Greef samen met Miguel Aguza (IKEA) als jury-ondervoorzitter.AMMAEn de genomineerden zijn....

Voor de prijs van ‘Innovation & Development of the Year’, die een initiatief bekroont voor een opmerkelijke bijdrage aan de ontwikkeling van een medium of aan de kennis van de markt, ziet de lijst der genomineerden er als volgt uit:

INNOVATION & DEVELOMENT OF THE YEAR NOMINEES
Targeted Solution - Festival Pack
Publifer
CoPilot Custom Algorithm
Xaxis
Proximus Triggered Campaign
Pivott
DaviD, the Belgian Marketplace
IPM Advertising, Pebble Media & Produpress
JCDecaux Automation
JCDecaux Belgium & Luxemburg
Deze dossiers worden gepresenteerd aan de finale jury en aan het CommPass publiek op 19 maart tijdens de “Research & Innovation Session”. (meer info op www.commpass.media)

Dit zijn de 5 namen op de shortlist van de felbevochten categorie ‘Best Media Strategy’ (19 dossiers):
BEST MEDIA STRATEGY NOMINEES
Aldi; Turning Occasionals into Growth
Blue449
Samsung; Share Your Excitement
Space
EG; In the home and heart of every Belgian
Vizeum
TelenetPlay; NeverMissASecond
PHD Media
Lipton Ice Tea; Everything is Better when together
Mindshare

De 5 dossiers die werden gekozen uit 22 kandidaten binnen de categorie ‘Best Creative Media Use’, die worden doorverwezen naar de finale jury zijn:

BEST CREATIVE MEDIA USE NOMINEES
IKEA; E-Commerce
Kinetic
STIB; World Cup 2018
Initiative
HEMA; Het Lichaam van Coppens
OMD
TelenetPlay; Trailerpark
PHD Media
Jupiler; World Cup Campaign
Vizeum
De top 5 binnen de categorie ‘Best Use of Data & Performance Marketing’ (13 dossiers) ziet eruit als volgt:

BEST USE OF DATA & PERFORMANCE NOMINEES
Mediamarkt; The Question of the Day
Initiative
Samsung S9; 8 for 9 Dataled Laserprecison
Space
Delhaize e-Shop; Overperforming generic campaign
Blue2Purple
Quickstep; The full floor buying customer journey
Semetis
DS; In the Drivers seat to a DS-store
Maxus
Binnen de categorie ‘Best Use of Native & Content’ moest de expertgroep een keuze maken uit 14 dossiers. De awards voor deze categorie zullen verdeeld worden tussen onderstaande campagnes:

BEST USE OF NATIVE & CONTENT NOMINEES
Mary Poppins Returns
RMB
Samsung; Red Devils talk to you personally
Space
IKEA; Take a Tour
Mindshare & Ogilvy|Social Lab
Orange; Hoe zal ik het zeggen
Havas Media
Mentos; Who says no to a Mentos Madtrip
Maxus
En dit zijn de genomineerden in de categorie ‘Best Use of Interactive’ (gekozen uit 11 dossiers):

BEST USE OF INTERACTIVE NOMINEES
Fanta;
Ogilvy|Social Lab
IKEA; So far
SecondFloor
Hendrick's Gin; World Cucumber Day
PHD Media
ABInbev Cubanisto;
IPM Advertising, Pebble Media & Produpress
Mc Donald's; Avent Calendar
OMD
In samenwerking met CommPass biedt de UMA (United Media Agencies) de mogelijkheid de bovengenoemde dossiers te komen ontdekken tijdens de presentaties van de genomineerde bureaus aan de AMMA-jury. Deze presentaties zullen plaatsvinden tijdens de ‘UMA Day Best Media Campaigns’ van 2 april vanaf 13u in Kinepoliscomplex Imagibraine, Frankrijklaan te Braine l’Alleud vanaf 13u. Inschrijven kan op de website van de UMA.
Alle genomineerden zullen door beknopte presentaties van 7 minuten trachten de AMMA-juryleden te overtuigen dat ze een award verdienen. De AMMA-jury 2019 komt immers 3 dagen later samen in de kantoren van ING om te oordelen over de Gold, Silver & Bronze awards. De prijzen zullen worden uitgereikt tijdens de feestelijke AMMA ceremony op 16 mei in het Auditorium 2000 aan de Heizelpaleizen.