AMMA 2019: De nominaties in 6 categorieën


6 expertgroepen van de AMMA-jury 2019, samengesteld door voorzitster Marie-Noëlle De Greef, Head of Centre of Expertise Communications & Brand Experience bij ING België en Nederland, vergaderden gisteren in de imposante ING kantoren aan de Marnixlaan. De toewijzing van de AMMA verloopt immers in twee stappen. Zo worden de dossiers binnen de categorieën ‘Best Media Strategy’, ‘Best Creative Media Use’, ‘Innovation & Development of the Year’, ‘Best Use of Data & Performance Marketing’, ‘Best Use of Native & Content’ en ‘Best Use of Interactive’ onder de loep genomen tijdens zes verschillende sessie van een groep experten die 5 dossiers per categorie selecteren en doorsturen na de finale Jury. De debatten werden van de 6 expertgroepen werden in goede banen geleid door juryvoorzitster Marie-Noëlle De Greef samen met Miguel Aguza (IKEA) als jury-ondervoorzitter.
En de genomineerden zijn....

Voor de prijs van ‘Innovation & Development of the Year’, die een initiatief bekroont voor een opmerkelijke bijdrage aan de ontwikkeling van een medium of aan de kennis van de markt, ziet de lijst der genomineerden er als volgt uit:
INNOVATION & DEVELOMENT OF THE YEAR NOMINEES
|
|
Targeted Solution - Festival Pack
|
Publifer
|
CoPilot Custom Algorithm
|
Xaxis
|
Proximus Triggered Campaign
|
Pivott
|
DaviD, the Belgian Marketplace
|
IPM Advertising, Pebble Media & Produpress
|
JCDecaux Automation
|
JCDecaux Belgium & Luxemburg
|
Deze dossiers worden gepresenteerd aan de finale jury en aan het CommPass publiek op 19 maart tijdens de “Research & Innovation Session”. (meer info op www.commpass.media)
Dit zijn de 5 namen op de shortlist van de felbevochten categorie ‘Best Media Strategy’ (19 dossiers):
BEST MEDIA STRATEGY NOMINEES
|
|
Aldi; Turning Occasionals into Growth
|
Blue449
|
Samsung; Share Your Excitement
|
Space
|
EG; In the home and heart of every Belgian
|
Vizeum
|
TelenetPlay; NeverMissASecond
|
PHD Media
|
Lipton Ice Tea; Everything is Better when together
|
Mindshare
|
De 5 dossiers die werden gekozen uit 22 kandidaten binnen de categorie ‘Best Creative Media Use’, die worden doorverwezen naar de finale jury zijn:
BEST CREATIVE MEDIA USE NOMINEES
|
|
IKEA; E-Commerce
|
Kinetic
|
STIB; World Cup 2018
|
Initiative
|
HEMA; Het Lichaam van Coppens
|
OMD
|
TelenetPlay; Trailerpark
|
PHD Media
|
Jupiler; World Cup Campaign
|
Vizeum
|
De top 5 binnen de categorie ‘Best Use of Data & Performance Marketing’ (13 dossiers) ziet eruit als volgt:
BEST USE OF DATA & PERFORMANCE NOMINEES
|
|
Mediamarkt; The Question of the Day
|
Initiative
|
Samsung S9; 8 for 9 Dataled Laserprecison
|
Space
|
Delhaize e-Shop; Overperforming generic campaign
|
Blue2Purple
|
Quickstep; The full floor buying customer journey
|
Semetis
|
DS; In the Drivers seat to a DS-store
|
Maxus
|
Binnen de categorie ‘Best Use of Native & Content’ moest de expertgroep een keuze maken uit 14 dossiers. De awards voor deze categorie zullen verdeeld worden tussen onderstaande campagnes:
BEST USE OF NATIVE & CONTENT NOMINEES
|
|
Mary Poppins Returns
|
RMB
|
Samsung; Red Devils talk to you personally
|
Space
|
IKEA; Take a Tour
|
Mindshare & Ogilvy|Social Lab
|
Orange; Hoe zal ik het zeggen
|
Havas Media
|
Mentos; Who says no to a Mentos Madtrip
|
Maxus
|
En dit zijn de genomineerden in de categorie ‘Best Use of Interactive’ (gekozen uit 11 dossiers):
BEST USE OF INTERACTIVE NOMINEES
|
|
Fanta;
|
Ogilvy|Social Lab
|
IKEA; So far
|
SecondFloor
|
Hendrick's Gin; World Cucumber Day
|
PHD Media
|
ABInbev Cubanisto;
|
IPM Advertising, Pebble Media & Produpress
|
Mc Donald's; Avent Calendar
|
OMD
|
In samenwerking met CommPass biedt de UMA (United Media Agencies) de mogelijkheid de bovengenoemde dossiers te komen ontdekken tijdens de presentaties van de genomineerde bureaus aan de AMMA-jury. Deze presentaties zullen plaatsvinden tijdens de ‘UMA Day Best Media Campaigns’ van 2 april vanaf 13u in Kinepoliscomplex Imagibraine, Frankrijklaan te Braine l’Alleud vanaf 13u. Inschrijven kan op de website van de UMA.
Alle genomineerden zullen door beknopte presentaties van 7 minuten trachten de AMMA-juryleden te overtuigen dat ze een award verdienen. De AMMA-jury 2019 komt immers 3 dagen later samen in de kantoren van ING om te oordelen over de Gold, Silver & Bronze awards. De prijzen zullen worden uitgereikt tijdens de feestelijke AMMA ceremony op 16 mei in het Auditorium 2000 aan de Heizelpaleizen.
Alle genomineerden zullen door beknopte presentaties van 7 minuten trachten de AMMA-juryleden te overtuigen dat ze een award verdienen. De AMMA-jury 2019 komt immers 3 dagen later samen in de kantoren van ING om te oordelen over de Gold, Silver & Bronze awards. De prijzen zullen worden uitgereikt tijdens de feestelijke AMMA ceremony op 16 mei in het Auditorium 2000 aan de Heizelpaleizen.
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]