AMMA 2022: nieuwe deadlines voor alle inzendingen

Awards / News

CommPass gaat in op de algemene vraag van de markt om enkele weken meer tijd in te lassen om dossiers in te dienen. De AMMA-kalender wordt dus aangepast.

CommPass legde de lat hoger voor de AMMA 2022, door nieuwe categorieën op te nemen in de zestiende editie van de Annual Master in Media Awards, die competitie die betrekking heeft op alle aspecten van de media-expertise. Zo werd om het snelgroeiende belang van de data-expertise te onderstrepen een extra categorie Best Use of Data in het leven geroepen. Ook de nieuwe categorie Best Use of 1 Medium is bedoeld om de tools en mogelijkheden van specifieke touchpoints zoals OOH, Audio, InHome Media of nog Interactive & Social Media op een inspirerende manier te delen met de markt. Andere nieuwe awards werden toegevoegd om excellente prestaties op langere termijn te honoreren, zoals “Advertising Brand of the Year” en “Best Long Term Media Strategy”. “De teams van de mediabureaus en de regies moeten zich duidelijk na twee jaar van home-working en virtuele meetings weer aanpassen aan de omstandigheden van een nieuw normaal”, stelt Max Brouns, coördinator van de AMMA, vast. “De afgelopen twee jaar hebben de AMMA zich moeten aanpassen aan de omstandigheden door volledig digitaal te gaan, met jurymeetings via Zoom en award-ceremonies in webinarvorm. Voor de AMMA 2022 dienen de deelnemende bedrijven weer enigszins te wennen aan het samenwerken aan het samenstellen van hun beste dossiers met zowel nieuwe als vertrouwde collega’s, en dat in een periode met verhoogde werkdruk. Op algemeen verzoek en met het oog op een verhoogde kwaliteit van de cases door de tijdsdruk weg te nemen bij de deelnemers, hebben we daarom de deadlines voor alle categorieën aangepast. De AMMA staan dus andermaal voor ‘Adapted Master in Media Awards’.”

Think Possible: verlenging van de deadlines voor alle AMMA-categorieën, gewoon omdat alles altijd beter kan

De AMMA kalender van de editie 2022 werd initieel opgesteld met het oog op maximale kansen voor fysieke en reële jurysessies en events. Zo werden de presentaties van de genomineerde dossiers tijdens de UMA Day en de zitting van de finale jury al verplaats tot na Pasen. De AMMA Ceremony vindt plaats vlak voor de zomer, op 16 juni, met de bedoeling de netwerking en het feestelijke aspect van de AMMA terug in ere te herstellen met echte bubbels en warm applaus van het publiek. “Door de zittingen van de AMMA expertjury’s te verzetten tot na Pasen, konden de periodes voor de indiening van dossiers binnen de meeste categorieën in een handomdraai met 4 weken verlengd worden”, licht Steven De Deyne, Head of Media and Production Competence Center bij Proximus en juryvoorzitter van de AMMA 202, de beslissing toe. “Onze 120 juryleden zullen vandaag nog ingelicht worden over de nieuwe planning. De Expertjury’s zullen op 26 april de 5 genomineerden aanduiden in 9 categorieën. De finale jury zal op 10 mei samenkomen in de kantoren van Proximus om de Gold, Silver en Bronze AMMA toe te wijzen.”

New AMMA 2022 Calendar: save the Dates

25 maart middernacht : Deadline voor de dossiers in de categorieën Media Research of the Year en Innovation & Development of the Year. Alle dossiers binnen deze categorieën worden gepresenteerd tijdens de CommPass Session Research & Development van 29 Maart.

29 maart, 9u00 -13u00; Session Research & Innovation; Proximus Lounge, Evere. De dossiers van de categorieën ‘Media Research of the Year’ en ‘Innovation & Development of the Year’ worden gepresenteerd aan het pubiek in aanwezigheid van de AMMA jury. Alle aanwezigen kunnen stemmen op de dossiers van hun voorkeur.

15 april, middernacht :Deadline voor alle categorieën die worden beoordeeld door een Expert Group van de AMMA jury. De dossiers voor Best Media Strategy, Best long Term Media Strategy, Best Use of Data, Best creative Media Use, Best Use of Content & Native, Best Use of Performance Marketing, Best Use of 1 Medium moeten op het AMMA platform zijn geladen.

20 april, middernacht : Deadline voor alle overige categorieën (Media Saleshouse of the Year; Media Agency of the Year; Media Advertiser of the Year, Media Sustainability Award, Media Brand of the Year, Advertising Brand of the Year)

4 mei, 13h00 - 19h00 : UMA Day 'Best Media Campaigns' in Auditorium 2000, Brussels Expo. De genomineerde cases zullen in het kort gepresenteerd worden aan het publiek en de AMMA Jury.

16 Juni, 18u30 : AMMA Award Ceremony + Galain Auditorium 2000, Bxl Expo

U verneemt alles over het AMMA reglement en de deelnamevoorwaarden, en over de evenementen in de AMMA kalender 2022 op www.commpass.media. De AMMA jury bestaat uit verscheidene expertgroepen en een finale jury. De jury is samengesteld uit vakmensen uit verschillende segmenten en disciplines van de media-en communicatiesector: media- en reclamebureaus, adverteerders, reclameregies, media- en marktonderzoeksbureaus. Elk mediabureau dat lid is van de UMA, is vertegenwoordigd in de Jury. De jury behoudt zich het recht voor de award voor Media Personality of the Year uit te reiken, evenals andere speciale awards om initiatieven binnen de sector aan te moedigen. Met de steun van de AMMA-sponsors, zal CommPass ook dit jaar de presentaties van de genomineerde dossiers delen met de hele sector, door het platform AMMASTREAM nog verder uit te bouwen.


U vindt dit nieuws interessant en bent nog niet ingeschreven op PUBNews en PUB on Saturday? Klik hier, scroll naar beneden en laat uw gegevens achter...

U heeft nog geen full acces-abonnement op PUB? Klik dan hier en doe wat nodig is...