AMMA Awards 2017 maakt winnaars bekend

Awards / Communication

AMMA2017De AMMA Awards zijn bekend. Deze Annual of Master in Media Awards hebben als doel het marketing- & communicatievak te promoten door de beste resultaten inzake media-expertise van het land te bekronen. De AMMA behandelen de vakgebieden met betrekking tot onderzoek, mediaplanning en strategie, vernieuwingen in verhandeling van mediaruimte en het creatieve omspringen met media.

In de categorie Media Agency of the Year gaat Space met de eer aan de haal. Andere genomineerden bureaus binnen deze categorie waren Maxus en Mindshare. Medialaan werd op zijn beurt bekroond als Media Saleshouse of the Year en stootte daarmee JCDecaux en Pebble Media naar een tweede en derde plaats. De award Media Advertiser of the Year is dan weer weggelegd voor Miguel Aguza (Ikea), een eerste plaats waarmee hij het haalt van Jonas Braun (Lidl Belgium) en Lies Eeckman (Continental Foods).

De volledige lijst van winnaars en genomineerden vindt u hieronder:

Media Agency of the year
Winner: Space
Nominees: Maxus , Mindshare

Media Saleshouse of the Year
Winner: Medialaan
Nominees: JCDecaux, Pebble Media

Best use of Interactive
Gold: Mindshare & These Days ; Mazda
Silver: Ogilvy & Social.Lab ; Coca Cola - Bronze: Mindshare ; Axe

 

Innovation & Development of the Year
Gold: Spott Second Screen App ; Appiness
Silver: SoPrism - Bronze: Buzzify ; JCDecaux

Screen-Shot-2016-10-12-at-12.54.53

Best Media Strategy
Gold: Mindshare ; Ola
Silver: Maxus ; Antwerpen - Bronze: PHD Media ; Mora

Best use of Performance Marketing
Gold: Initiative ; E-lotto
Silver: PHD Media & TBWA ; Telenet - Bronze: Initiative ; Scooore!

Media Advertiser of the Year
Winner: Miguel Aguza
Nominees: Jonas Braun & Lies Eeckman

AGUZA 1

Media Research of the Year
Gold: Mediahuis ; Resilience Research
Silver: RMB ; MediaXperience; - Bronze : Medialaan ; Ad Impact Model

Best Creative Media Use
Gold: Darwin BBDO & PHD Media ; Mora
Silver: ZenithOptimedia ; Mercedes - Bronze: Space & Havas ; Bruxelles Propreté

the-compliment-the-mora-like-farm-600-26631

Best Use of Social & Content
Gold: PHD Media & TBWA ; Telenet
Silver: Initiative ; Euromillions Bronze: Space ; Samsung

Media Personality Of The Year
Marc Vossen

Marc Vossen