AMMA Awards 2021: de genomineerden!

Awards / Media / News

De Expertgroepen van de AMMA Jury hebben in zes categorieën de genomineerden aangeduid. De editie 2021 van de AMMA (Annual Master in Media Awards) moet niet onderdoen voor andere jaren: er werden niet minder dan 110 dossiers ingediend in de 13 AMMA-categorieën, die elk betrekking hebben op een specifiek domein van de media-expertise.

6 expertgroepen van de AMMA-jury 2021, samengesteld door voorzitster Christine Jean, Head of Marketing, Branding & Media Management bij AG Insurance, vergaderden op vrijdag 19 maart via videoconferentie. De toewijzing van de AMMA verloopt immers in twee stappen. Zo worden de dossiers binnen de categorieën ‘Best Media Strategy’, ‘Best Creative Media Use’, ‘Innovation & Development of the Year’, ‘Best Use of Data & Performance Marketing’, ‘Best Use of Native & Content’ en ‘Best Use of Interactive & Social Media’ grondig onder de loep genomen tijdens zes verschillende sessie door een groep experten die 5 dossiers per categorie selecteren en doorsturen na de finale Jury. De debatten werden van de 6 expertgroepen werden in goede banen geleid door Christine Jean samen met Nathalie Rahbani (De Vloer) als jury-ondervoorzitster van de AMMA jury.

En de genomineerden zijn....

Voor de prijs van ‘Innovation & Development of the Year’, die een initiatief bekroont voor een opmerkelijke bijdrage aan de ontwikkeling van een medium of aan de kennis van de markt, ziet de lijst der genomineerden er als volgt uit:

Deze dossiers worden gepresenteerd aan de finale jury en aan het CommPass publiek op 25 maart tijdens de “Research & Innovation Session”. (inschrijven kan op www.commpass.media)

De Expertgroepen van de AMMA Jury hebben in 6 categorieën de genomineerden aangeduid

Dit zijn de 5 genomineerde cases binnen de felbevochten categorie ‘Best Media Strategy’ (20 dossiers):

De 5 dossiers die werden gekozen uit 9 kandidaten binnen de categorie ‘Best Creative Media Use’, die worden doorverwezen naar de finale jury zijn: De top 5 binnen de categorie ‘Best Use of Data & Performance Marketing’ (14 dossiers) ziet eruit als volgt:Binnen de categorie ‘Best Use of Native & Content’ moest de expertgroep een keuze maken uit 14 dossiers. De awards voor deze categorie zullen verdeeld worden tussen onderstaande campagnes:

En dit zijn de genomineerden in de categorie Best Use of Interactive & Social Media (gekozen uit 8 dossiers):Ontdek de genomineerde dossiers tijdens het UMA Webinar Best Media Campaigns op 1 april.

In samenwerking met CommPass, biedt de UMA (United Media Agencies) aan iedereen de mogelijkheid alle bovengenoemde genomineerde dossiers te ontdekken, samen met de voltallige AMMA jury in de vorm van korte videopresentaties tijdens het Webinar “UMA Day Best Media Campaigns” van 1 april en op het platform AMMASTREAM.be.

De AMMA-jury 2021 komt samen in de kantoren van AG Insurance op 20 april, om te oordelen over de Gold, Silver & Bronze awards. De prijzen zullen worden uitgereikt tijdens de ‘live streamed AMMA Ceremony’ op 20 mei op het platform AMMASTREAM.be.