AMMA, BOA en IAB MIXX Awards: de hitparade van de winnaars!

Awards / Communication / News

Een prijs winnen is leuk, die mee naar huis nemen is nog leuker. Een award op de kast is ongetwijfeld de natte droom van elke creatief, strateeg of adverteerder die zijn vak au sérieux neemt. Onze redactie sprak met drie geluksvogels uit het jaar 2019. Over de prijzen die zij wonnen en de waarde die ze daaraan hechten.

Aan de vooravond van de AMMA (Annual Master in Media Awards) 2020 nomineerde de jury drie kanshebber-kandidaten voor de titel van Media Advertiser of the Year. Het was Christine Jean, head of marketing, branding & media management bij AG Insurance die het haalde van Monique Pennings (Jumbo) en Yannick de Bièvre (MediaMarkt-Saturn BeLux). Een titel met een waardevolle betekenis voor Christine Jean: “Ik ben enorm blij met die award. Omdat het niet alleen het succes van een bepaalde campagne aantoont, maar ook een blijk van toewijding is. Naast een persoonlijke erkenning helpt de titel ook om je metier en je bijdrage aan merken en hun business in de verf te zetten. Deze award zal me zeker nieuwe kansen bieden en me in staat stellen om mijn ervaring te delen. Waar het beeldje op dit moment staat? In mijn home office!”

De winnares is duidelijk tevreden over de organisatie van AMMA Awards. Ze is van mening dat er een duidelijk en transparant proces is neergezet, waarmee iedereen zijn innovaties en zijn betrokkenheid bij de ontwikkeling van de sector kan laten zien. Ze heeft echter één verbetering in gedachten: “Wat interessant zou zijn, is om de winnende mediastrategieën verder te promoten bij de marketing- en creatieve gemeenschap in het algemeen. Succes in marketing komt ook voort uit de magische combinatie van communicatiestrategie en de juiste middelen. De creativiteit van de bedenkers moet worden gevoed door de media.”

Driemaal goud op BOA, wie was dat?

Op donderdag 9 mei 2019 werden de Best Of Activation Awards uitgereikt. Happiness ging toen met drie keer goud naar huis, en dat in de categorieën Direct Marketing, Digital Communications en Crea met de campagne BlindMeters voor Ouders van Verongelukte Kinderen (OVK). Geoffrey Hantson, chief creative officer/co-founder van Happiness vertelt ons daar meer over. “Goed aan de BOA’s is dat er een klanten- en een creatieve jury is. Of beter gezegd, leuk dat beide betrokken partij zijn. Want op zich vind ik het jammer dat we die uit elkaar halen, als twee eilanden. Als je het mij vraagt, dan zou ik één jury maken. Half klant, half creatieven. Samen tot een consensus komen over het beste werk lijkt me interessanter dan twee aparte jury’s.”

[...] Laten we nog aan het woord in dit artikel: Joris De Ryck, client lead bij Publicis Groupe Belgium (Blue449 - Zenith Media). Alles lezen? Het volledige artikel vindt u onder ‘mijn PUB’, bij de vertaalde artikels van PUB nr 4.