Amnesty en Air bannen doodstraf

De statistieken doen huiveren: 85% van de openbare executies vindt plaats in "slechts" drie bepaalde landen. Maar er zijn ook aanmoedigende cijfers: na jaren van communicatiecampagnes heeft al twee derde van de landen de doodstraf afgeschaft. Een voorbeeld van zo’n campagne is die van Amnesty International Belgique en reclamebureau Air, die als doel heefthet bewustzijn rond de problematiek te verhogen en mensen aan te zetten tot het ondertekenen van een online petitie om zo de statistieken te verlagen.
De campagne, die in het Frans is omdat Amnesty in België uit twee delen bestaat (enerzijds deze Franstalige Amnesty en anderzijds Amnesty Vlaanderen, dat sinds 1 oktober met Serviceplan samenwerkt), geeft de statistieken weer aan de hand van drie illustraties: de doodstraf door ophanging, de doodstraf door de elektrische stoel en de dood door de kogel. De campagne zal lopen via affiches, ontworpen door Dazibao, en de pers.
Credits :
Agence : AIR
Client : Amnesty International
CD : Dieter de Ridder & Joeri van den broeck
Créatifs : Benoit&Paul
Account : Hafsa Smouni, Dominique Liebermann
Contact Client : Philippe Hensmans & Valérie Michaux
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]