De statistieken doen huiveren: 85% van de openbare executies vindt plaats in "slechts" drie bepaalde landen. Maar er zijn ook aanmoedigende cijfers: na jaren van communicatiecampagnes heeft al twee derde van de landen de doodstraf afgeschaft. Een voorbeeld van zo’n campagne is die van Amnesty International Belgique en reclamebureau Air, die als doel heefthet bewustzijn rond de problematiek te verhogen en mensen aan te zetten tot het ondertekenen van een online petitie om zo de statistieken te verlagen.
De campagne, die in het Frans is omdat Amnesty in België uit twee delen bestaat (enerzijds deze Franstalige Amnesty en anderzijds Amnesty Vlaanderen, dat sinds 1 oktober met Serviceplan samenwerkt), geeft de statistieken weer aan de hand van drie illustraties: de doodstraf door ophanging, de doodstraf door de elektrische stoel en de dood door de kogel. De campagne zal lopen via affiches, ontworpen door Dazibao, en de pers.
Credits :
Agence : AIR
Client : Amnesty International
CD : Dieter de Ridder & Joeri van den broeck
Créatifs : Benoit&Paul
Account : Hafsa Smouni, Dominique Liebermann
Contact Client : Philippe Hensmans & Valérie Michaux
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]