
Assita Kanko
Naar aanleiding van de Nationale Vrouwendag en aan de vooravond van de Global Entrepreneurship Week lanceert Amway #TellHer, een bewustmakingscampagne die vrouwen wil aanmoedigen hun droom om een eigen bedrijf op te starten waar te maken. Amway blikte een video in waarin vijf Belgische onderneemsters ieder hun verhaal delen. De video moet de entourage van die vriendinnen, zussen, dochters of moeders die zich in een avontuur willen storten daar bewust van maken en hun doen inzien dat hun steun onmisbaar is om ze te overtuigen de sprong te wagen.
Elk jaar voert Amway in 44 landen de AGER-studie (Amway Global Entrepreneurship Report) uit om een idee te krijgen van hoe elke bevolking tegen ondernemen aankijkt. Volgens de laatste editie is 80% van de Belgische vrouwen (dat is 9% meer dan het jaar daarvoor) ondernemen gunstig gezind. Daartegenover staat dat amper 32% van hen zichzelf ooit een zaak ziet opstarten. Er is dus een enorm verschil tussen de perceptie van ondernemen en de zin bij Belgische vrouwen om echt in actie te schieten.
Om te weten waarom zo weinig vrouwen een eigen zaak opstarten, vroeg Amway vijf onderneemsters van het netwerk Wonder Women om hun verhaal te delen. Assita Kanko (auteur en politica), Elyane Van Coillie (fotograaf en globetrotter), Daniela Velescu (Amway Business Owner), Sarah Bovy (racepiloot) en Laetitia Van Wijck (loopbaancoach - StepChange) zijn vijf vrouwen met een uniek profiel en een compleet andere achtergrond die hun angsten en twijfels bij hun levensveranderende keuze delen.
« Het grootste obstakel voor een vrouw die zich vandaag wil lanceren, is zijzelf. Ze moet vertrouwen leren hebben in zichzelf en haar capaciteiten, en daar gaat wel wat tijd over. Bovendien, als je twijfelt aan jezelf en de maatschappij vrouwen niet noodzakelijk tot het ondernemerschap aanmoedigt, speelt de entourage een cruciale rol, » legt Florence Blaimont, ceo van het netwerk voor vrouwelijke ondernemers Wonder Women, uit.
Amway is zich ervan bewust dat de entourage een doorslaggevende factor is voor vrouwen die carrièregewijs een andere koers willen varen. Daarom lanceert Amway #TellHer, een campagne die niet als doel heeft omtwijfelende vrouwen te overtuigen, maar wel hun vrienden en familie om hen te steunen in hun project. Aan de hand van deze video hoopt Amway de entourage van die toekomstige vrouwelijke ondernemers te kunnen bereiken en hen te doen inzien dat zij vaak het laatste duwtje in de rug zijn dat ze nodig hebben om hun passie tot uiting te brengen.
Schrijven is wèl werken #TellHer
Publiée par Amway Nederland België Belgique sur Jeudi 9 novembre 2017