An Lemmens en Wim Ballieu doen mee met de VeggieChallenge

Communication / News

Onder het motto ‘Alles kan Veggie' start op 1 maart 2021 de tweede Belgische editie van de VeggieChallenge. Deze campagne van EVA vzw is de ideale uitdaging voor wie in 2021 meer veggie of plantaardig wil eten. Uit onderzoek in opdracht van Garden Gourmet blijkt alvast dat 57% procent van de Belgen bewust met voeding bezig is en het belangrijk vindt om te weten hoe hun eten geproduceerd wordt. Maar liefst 35% van de Belgen is in 2020 minder vlees gaan eten of er zelfs helemaal mee gestopt. In deze groep zitten beduidend meer vrouwen (40%) dan mannen (29%). Er is een kentering zichtbaar. Nog maar 56% van de Belgen geeft aan nog elke dag vlees of vis te eten. Uit het laatste onderzoek van EVA vzw, begin 2020, bleek nog ongeveer 70% van de Belgen elke dag vlees en vis te eten. Garden Gourmet zorgt naast een breed assortiment aan veggieproducten in maart samen met het Belgische Foodbag ook voor een veggie foodbox. Deze box kan je de hele maand maart bestellen bij Foodbag.

Ook Colruyt Laagste Prijzen doet mee met de VeggieChallenge. Zo kan je er terecht voor een ruim assortiment veggieproducten. Bij Colruyt Laagste Prijzen zagen ze de voorbije jaren een duidelijke stijging van de verkoop van veggie producten. Bij Deliveroo kan je tijdens de hele maand maart heel wat nieuwe veggiegerechten bestellen. Maar ook een tiental steden en gemeenten (Oostende, Kortrijk, Brugge, Hasselt, Genk, Leuven, Mechelen, Gent, Sint-Gillis, Elsene en Bergen), BV’s en influencers dragen hun steentje bij. Zo zal chef Wim Ballieu (Balls & Glory), om de VeggieChallenge extra te ondersteunen en nog meer inspiratie te delen, de opper-Belgische klassieker ‘ballekes in tomatensaus’ in een veggiejasje steken. Dit doet hij samen met presentatrice Ann Lemmens en acteur Wout Verstappen. Wim Ballieu licht zijn motivatie toe: “Ik ben de zoon van een slager en toch kook ik drie keer per week vegetarisch. Ik denk aan mezelf en aan onze kinderen.”

Voor deze campagne werd samengewerkt met de bureaus Profirst voor influencers en Parlez voor mediarelaties.

Illustratie © Foodbag