Anaïs Van Der Heyden

New Kids in Town

Anais van der heyden

Voor sommige mensen is de studiekeuze vanzelfsprekend, voor anderen is het wat ingewikkelder. Ik maak deel uit van die groep van mensen die van alles en nog wat willen doen en uiteindelijk niet weten wat te kiezen. Wat wel vastlag, was dat ik geen nine-to-five job wou, waar elke dag dezelfde is. Ik wilde bewegen, van alles proberen en talen gebruiken. Ik koos dus voor een bachelor in Communicatiemanagement aan de Erasmuhogeschool Brussel. Ik heb als Franstalige al mijn studies gedaan in het Nederlands en voor mij was het belangrijk om daarin te blijven werken. Gedurende drie jaar heb ik in termen van campagne leren denken, in groep werken, events organise- ren. Ik mocht met o.a. Photoshop, InDesign en WordPress experimenteren. Puur genot. Tijdens mijn laatste jaar voerde ik een Erasmus Belgica uit aan de IHECS om mijn Frans bij te werken.

Ik kreeg eveneens de kans om een korte stage te doen bij SocialCom en een langere bij Ogilvy Social.Lab, gevolgd door een studentenjob aldaar. Het is dat bureau dat mij goesting gaf om in de communicatiewereld te werken en meer bepaald in agency’s.

In juni 2018 studeerde ik af en begon meteen in juli te werken bij Carrières du Hainaut als communication officer. Gedurende een jaar leerde ik de werking van de adverteer- der begrijpen, kwam ik in contact met agency’s en deed ik voornamelijk community management. Op een dag zag ik een vacature als account executive in een agency op 10 minuten van bij mij, de droom- job. Hoe meer ik leerde over Hungry Minds, hoe meer goesting ik had om terug in het agencylife te stappen met dit supergekke team vol ambitie en leuke klanten als Chimay, TEC, Visit.Brussels etc. Elk dag is anders en verveling komt nooit ter sprake en dat maakt mijn job zo plezant!