De aloude kerstboom. Leuk, gezellig, maar duurzaam? Nou nee. Ieder jaar worden er zo’n 2,5 miljoen verkocht én weer weggegooid. En dat vinden ze bij het Nederlandse bureau And Now This een probleem. Zeker in deze tijden van metaverses en web 3.0 denken zij dat het anders kan.
Brand building agency And Now This introduceert daarom NFTrees. Een digitale kerstboom die je elk jaar opnieuw kunt gebruiken. Elke boom is one-of-a-kind en random gegenereerd. Oftewel: een kerstboom-NFT. Een duurzame oplossing voor de niet-zo-duurzame kerstboom. Voor elke verkochte NFTree gaat 50% naar Restore Earth, een organisatie die helpt met het herstellen van bossen.
Een NFTree kost ongeveer wat een gewone kerstboom kost - 0,2 SOL - en je kunt er eentje kopen op nftrees.land.
Credits:
Agency: And Now This
Creative Directors: Jeroen de Korte & Paul Bakker
Art Director & Developer: Joëlle Strijk (Courtside Collective)
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]