Andermans websites

Crea / News

VOO campagne ADSL sept 2016

VOO, dankzij hun onafhankelijke ADSL-kabel sowieso al sneller internet dan de concurrentie, komt deze keer aanzetten met nóg straffer internet, dat een uploadsnelheid van maar liefst tot 200 mbps mogelijk maakt.

Om dit gegeven in de kijker te zetten en om iedereen op de hoogte te brengen van dit nieuw soort internet dat bijzonder geschikt is om met verschillende mensen tegelijk gebruik van te maken, bedacht Air een campagne in de vorm van een experiment, gebaseerd op een super eenvoudige insight: de leden van eenzelfde familie hebben elk zéér uiteenlopende interesses.

Tijdens het experiment werden vier verschillende groepen (ingedeeld volgens leeftijd en bijgevolg met verschillende interesses) verplicht om de favoriete website van een van de andere groepen te bezoeken. Een uur lang moest iedere groep zich dus verdiepen in een onderwerp dat hun absoluut niet boeide, en achteraf werden ze om reactie gevraagd. Een originele manier om dit nieuwe internet te promoten dat iedereen de mogelijkheid biedt om volgens de eigen interesses en in optimale omstandigheden te surfen. De campagne bestaat uit een filmpje van 90 seconden dat het experiment laat zien, gevolgd door vier kortere formats die elk een andere leeftijdsgroep weergeven. De filmpjes zullen te zien zijn op televisie en online.

 

https://youtu.be/M8pc_MGog9A

https://youtu.be/XRSbVgLktLg

https://youtu.be/z32INnfrCVk

https://youtu.be/ZIXi5FbN300

https://youtu.be/xzhaDohMm5I

Credits

Agency: AIR

Client: VOO

CDs: Dieter De Ridder & Joeri Van Den Broeck

Creation: Jean-Marc Wachsmann & Benoit Hilson.

Client contacts: Erica Vanini, Delphine Lenel, Justine Deridder

Account team: Caroline Charles, Sandra Goffin

Film production: Latcho Drom

Sound: Bleu Nuit

Director: Matthieu Jorrot