Annick Bongers (Play Media) stopt als programmadirecteur

Media / News

Na tien jaar Play-programma’s wikken en wegen heeft Annick Bongers beslist om haar functie als programmadirecteur neer te leggen. Bongers blijft als programmadirecteur aan boord tot aan de verkiezingen van 9 juni en neemt dan een break van 6 maanden om na te denken in welke nieuwe uitdaging zij zich in de toekomst, binnen of buiten Play Media, zal vastbijten. Martijn Bal neemt vanaf 10 juni de leiding over alle Play-content, Ken Ceulemans over de programmatiestrategie. De verdere uitbouw van de entertainende actua- en informatie-strategie van Play Media ligt voortaan in de handen van Kristof Demasure, die binnen de Play-directie ook de deontologie zal bewaken.

“Ik kijk met heel veel plezier terug op die tien jaar, maar het is tijd om te herbronnen. Play is werkelijk een unieke plek waar iedereen boven zijn gewicht bokst in het voordeel van tal van partijen. We geven kijkers herkenbare verhalen, adverteerders waar voor hun geld, productiehuizen een plaats waar ze hun dromen kunnen realiseren en de aandeelhouder een sterke lokale verankering. Dat maakt dat ik ook fier ben. Fier omdat we onze concurrenten vaak het nakijken hebben gegeven met een veel kleiner budget. Fier omdat we overladen werden met prijzen, van James de Musical tot Boris. De spreidstand die ons meer dan eens werd verweten, is doorheen de jaren net onze belangrijkste troef geworden,” zegt Bongers. “Bovenal ben ik dankbaar. Het stemt mij nederig om te hebben mogen samenwerken met mensen van wie ik zelf veel heb geleerd, met mensen die dingen kunnen waar ik niet goed in ben – te veel om op te noemen – en met mensen die begrijpen dat er meer te halen valt uit goede praktijk dan uit theorie.”